OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en IT Inköpare.
Vår kund hanterar inköp av indirekt material för hela företaget. Avdelningen består av cirka 20 medarbetare uppdelade på två grupper. Personalen är placerad i Stockholm, Lysekil och Göteborg. Avdelningen behöver nu en tillfällig resurs under tiden som rekrytering pågår.
Övergripande uppdragsbeskrivning:
Som vår konsult kommer du att vara en del av vår kunds inköpsavdelning och hantera inköp inom kategorin IT. Både mjukvara, system och hårdvara. Önskat start datum är omgående (helst i oktober). Så ett stort + i kanten om du är tillgänglig direkt!Uppdraget varar fram t.om 2025-06-30 och är på heltid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Upphandling och inköp av varor och tjänster utifrån koncernens fastställda processer och rutiner samt löpande arbete med att förbättra dessa.
I samråd med verksamhetens beslutsfattare utveckla leverantörsstrategier, söka och utvärdera nya leverantörer, förhandla ramavtal samt utveckla en effektiv leverantörsdatabas
Att säkerställa att all upphandling sker på det mest lönsamma och hållbara sättet för hela företaget.
Mäta och följa upp mätetal för kategorin, samt prioritera uppgifter så att de möter övergripande uppsatta mål.
Krav på kompetens:
För att lyckas i denna roll behöver du ha en relevant akademisk examen inom ekonomi, juridik eller teknik.
Skall-krav:
Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller teknik eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger det
Arbetat med inköp
Goda kunskaper i MS Office
Tala och skriva svenska och engelska obehindrat
Vana att arbeta med många parallella informationsflöden
Meriterande erfarenhet:
Erfarenhet av inköpsarbete helst inom IT området
Personliga egenskaper:
Strukturerad, noggrann samt ha ”öga för detaljer”
God kommunikatör
Agera proaktivt och självgående
Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer
Van att ta egna initiativ
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!