OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du inköpare med erfarenhet av LOU och är tillgänglig omgående? Vi hjälper just nu en av våra myndigheter att hitta en kollega till inköpsteamet och letar efter dig med cirka 2 års erfarenhet inom inköp och som gärna har arbetar med avrop genom förnyad konkurrensutsättning tidigare.
Om tjänsten
Inköpsenheten består av cirka 40 medarbetare och är uppdelad i tre sektioner. Inköp 1 och Inköp 2 med operativa och strategiska roller i båda sektionerna. Samt sektionen Inköpsanalys och styrning med bland annat controller, kategoriledare, upphandlingsjurister och administrativt stöd. Du kommer att arbeta på operativ nivå och tillhöra sektion 1 eller 2. Inköpsenheten arbetar med kategoristyrning och genomför upphandlingar för flera myndigheters räkning. Inköpsarbetet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv i dialog med verksamheten, med allt från behovsinventering till uppföljning och analys.
Dina arbetsuppgifter som inköpare innebär att genomföra anskaffning på operativ nivå utifrån upphandlingslagstiftning. Du hanterar och analyserar inköpsbehov i samarbete med beställare och genomför anskaffning genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer även att arbeta med enklare upphandlingar. I ditt ansvar ingår även att, i dialog med verksamhetens beställare, skriva förfrågningsunderlag, ställa krav, utvärdera anbud samt följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför tilldelning och avtalstecknandet.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Hantera avrop på befintliga avtal via UBW
- Hantera offerter/anbud, avtal och granska val av leverantörer
- Skriva avtalstext
- Svara på löpande inköpsfrågor från verksamheten
- Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (t.ex. avtals- och kundregister)
Vem är du?
För tjänsten krävs:
- Minst avslutad och godkänd gymnasieutbildning, men det är meriterande om du har en relevant vidare utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik på minst 2 år
- Minst 1 års erfarenhet som inköpare där du arbetat operativt i något inköpssystem eller upphandlingsverktyg
- Goda systemkunskaper och vana av MS Office eller liknande
- Mycket goda kunskaper både muntligt och skriftligt i svenska och engelska
Det är även meriterande om du har:
- Aktuell kunskap om lagen om offentlig upphandling från de 2 senaste åren
- Erfarenhet av att ha genomfört avrop genom förnyad konkurrensutsättning i ett upphandligssystem de 2 senaste åren
Som person ser vi att du är pedagogisk och kommunikativ i tal och skrift. Du är lyhörd, hjälpsam och har förmågan att skapa goda relationer. Du trivs bra i självständigt och målinriktat arbete samtidigt som du jobbar bra i team.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information
Start: Början av april
Omfattning: Heltid
Period: Initialt 1 år, t.om. 31 mars 2022 med möjlighet till förlängning
Placering: Solna
Tjänsten är säkerhetsklassad och en godkänd bakgrundskontroll krävs för att få påbörja uppdraget.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med ansökan via annonsen på Poolias hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson