OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi på Adecco söker en inköpare till Uppsala universitetst centrala inköpsorganisation. Tjänsten sträcker sig mellan 2022-03-14 – 2022-09-16. Med möjlighet till förlängning. Arbetet kan genomföras på distans men under introduktionsperioden föredrar Uppsala universitet att konsulten finns på plats fysiskt några dagar. Arbetet innebär i stor utsträckning att ge support till beställare inom organisationen som beställer produkter i ett e-handelssystem, Wisum. Inkommande ärenden hanteras i ett ärendehanteringssystem, Easit. Många av de inkommande frågorna från beställare hanteras genom kontroll av uppgifter i universitetets avtalsdatabas, Kommers.
I din roll som inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
E-handelssystemet Wisum
o Lära sig funktioner och ge support på
- Fritextsökning
- Katalogträdet
- Lägga upp leverantörer och läsa in pris fil
- Behörigheter i Wisum
- Enhetsuppföljning
- Register
- FAQ
- Svara på inköpsfrågor
- Svara på frågor om funktioner i Wisum
Ärendehanteringssystemet Easit
- Användning av Easit
- Hantera skriftlig engelska i systemet
Avtalsdatabasen Kommers
- Lära sig söka avtal samt ge information till beställare (ex. betalningsvillkor, ångerrätt, returvillkor och garantihantering)
Om dig
Vi söker dig med en Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt YH-utbildning inom inköp/upphandling. Du ska även ha erfarenhet av arbete vid myndighet eller universitet. Vidare ska du ha grundläggande kunskaper inom regelverket LOU, ha erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem samt ha goda kunskaper i systemadministration i e-handelssystem, helst Wisum. Som person ser vi att du är serviceinriktad, kommunikativ, strukturerad, ansvarstagande, utåtriktad och bra på att skapa goda relationer – både internt och externt. Vi tror även att du har ett positivt tänk och ett proaktivt arbetssätt.
Viktigt för tjänsten är:
- Högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt YH-utbildning inom inköp/upphandling.
- Vana vid e-handelsystem
- Erfarenhet från arbete vid myndighet eller universitet
- Erfarenhet att arbeta i ett ärendehanteringssystem
- Grundläggande kunskaper i LOU och avtalsfrågor
- Goda kunskaper i Excel (prisfilsinläsningar)
- Goda kunskaper i systemadministration i e-handelssystem, helst Wisum
- Vana vid många leverantörskontakter
- Vana vid täta beställarkontakter
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Inköpare, Uppsala, Universitet, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147