Inköpare med fokus på IT-outsourcing till Checker Consulting & Motor AB

Inköpare med fokus på IT-outsourcing till Checker Consulting & Motor AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker en inköpare till vårt team på Checker Consulting med bred erfarenhet av inköp inom IT-outsourcing och som vill bli en nyckelperson hos våra kunder i deras transformationer.

Checker Consulting är ett nischat managementkonsultföretag med fokus på att effektivisera och förbättra företags outsourcade verksamhet genom att driva förändringsledning av både IT-funktioner, IT-inköpsorganisationer och företagens outsourcingpartners. Vårt uppdrag börjar vid en idé och fortsätter fram till att kundens medarbetare och samarbetspartners har introducerats till det nya sätter att arbeta och verka på tillsammans i sina nya roller och ansvar. Vi implementerar förändring genom att låta kunderna och deras outsourcing leverantörer arbeta praktiskt och hands-on för att jobba in nya arbetssätt och rutiner.

Kontoret ligger i centrala Stockholm, men du kommer i huvudsak att sitta ute hos kund i olika uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Våra uppdrag handlar om att driva och effektivisera kunders IT-outsourcing. Som managementkonsult sitter du på plats ute hos kund och agerar expert inom IT-inköp och outsourcing. Rollen innebär att du i kunduppdragen arbetar strategiskt och taktiskt genom hela försörjningsprocessen och ansvarar för både framtagande och implementering av inköps-, upphandlings- och avtalsförvaltningsstrategier, självklart i nära samverkan med kundens organisation.

Du kommer dagligen stötta IT-chef eller CIO genom att driva och aktivt arbeta med alla moment av inköpsprocessen hos kunden. Du motiveras av utveckling och tycker om att bidra till struktur och effektiva processer. För rollen är det viktigt att du har ett holistiskt och strukturerat arbetssätt och kan se hur dina inköpsstrategier och upphandlingar bidrar till kundernas övergripande mål.
Kunderna som står inför en förändring av verksamheten som leder och styr outsourcingleverantörerna behöver ett konsultativt stöd i de outsourcingprojekt som måste göras av nya IT-nära tjänster och produkter för att nå en modern och kostnadseffektiv leverans.

I rollen ingår att:
• Analysera olika infrastrukturtjänster, licenser, hårdvara, mjukvara och konsulttjänster etc.
• Stötta interna beställare i framtagandet av kravspecifikationer
• Representera inköp i alternativt leda interna projektgrupper
• Ta fram förfrågningsunderlag och sammanställa offerter
• Genomföra förhandlingar med leverantörer
• Hitta kostnadsbesparande aktiviteter/åtgärder tillsammans med nya och befintliga samarbetspartner
• Stärka och utveckla leverantörsrelationer
• Stötta IT organisationens och företagets uppsatta mål för utveckling och KPI:er
• Stötta IT-chef och medarbetare genom förändringsresan till nya roller och ansvar

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som konsult i liknande roll och som vill arbeta konsultativt både operativt och strategiskt. För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du tidigare har arbetat i minst två-tre år med strategiskt inköp inom IT.

Du har en yrkesutbildning inom inköp alternativt en akademisk utbildning med inriktning ekonomi/försäljning eller liknande. Din kommunikationsförmåga är god och att du behärskar svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper då du i din roll ska samarbeta med högt kvalificerade personer och arbeta mot att kunden ska nå sina mål. Det innebär att vi ser att du är duktig på att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. Du är lyhörd för kundens behov och är tydlig i din kommunikation och kan förklara nyttan med inköp på ett pedagogiskt sätt. Du har en hög social kompetens och är en god förhandlare. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att axla en konsultroll hos kunder i förändring.

Om verksamheten
Checker Consulting är ett nischat managementkonsultföretag med fokus på att effektivisera och förbättra företags outsourcade verksamhet genom att driva förändringsledning av både IT-funktioner, IT-inköpsorganisationer och företagens outsourcingpartners, för att leverera verkliga konkreta och mätbara resultat till våra kunder. Vi vill vara med och skapa värde från start hela vägen in i mål där våra kunder ska kunna mäta de konkreta värden vi har skapat för dom. Nyckeln till framgång är när vi delar samma mål och motivation för att lyckas.

...& motor? Vi befinner oss ofta i partnerskap med företag och kunder som delar våra egna intressen inom motorsport och racing. Vi tror att för att kunna lyckas i livet och i våra uppdrag måste man hålla fokus på målet, tro på sin sak att förändringen leder till något bättre, att kunna planera om och anpassa sig när man stöter på hinder och tro på ”teamet” har förmågan att lyckas och vinna.

För mer information besök www.checkerconsulting.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024