OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Eksjöhus AB är en familjeägd hustillverkare i fjärde generationen som tillverkat hus sedan 1944. Företaget ingår i koncernen LindholmsGruppen AB där även systerbolagen sågverket Eksjö Industri AB, hustillverkaren Eksjöhus Modulbygg AB, bostadsutvecklaren Eksjöhus Bostad AB samt industrifastigheten Sävsjö Trähus AB ingår. Idag omsätter LindholmsGruppen ungefär 1000 miljoner kronor och har totalt ca 260 anställda.
Vill du vara med och utvecklas i en stabil och expansiv koncern?
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I vår strävan att hela tiden utvecklas och möta marknadens behov utökar vi nu med tjänst med fokus på kvalitet & leverantörsuppföljning samt operativt inköp. Om du är en lagspelare med god samarbets- och kommunikationsförmåga samt ett byggnadstekniskt intresse kan detta vara en roll för dig!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen har du ansvar för kvalitetshantering mot våra leverantörer, vilket främst omfattar hantering och uppföljning av våra avvikelseärenden. Du arbetar löpande med analys och förbättringsarbete för att på så sätt minska risken att avvikelser återupprepas. I dina arbetsuppgifter ingår även prognosläggning och behovsanalys samt planering och optimering av materialförsörjning, detta i tätt samarbete med produktion/lager. Vidare har du ansvar för operativt inköp av lagerstyrda material. Det är viktigt att du följer produktionens behov och att du arbetar fokuserat för att säkerställa att leveranserna kommer i tid och att affärssystemet är uppdaterat med korrekt data.
Du tillhör inköpsavdelningen och är en stödfunktion till Inköpschefen i allt från statistikframtagande till bidragande i arbete kring leverantörsutveckling. Utöver detta kommer du ha många kontaktytor såväl internt som externt.
Våra kärnvärden är våra grundstenar och det vi strävar efter att vara. Allt vi gör skall genomsyras av långsiktighet, kunskap, trygghet och kostnadsmedvetenhet.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom kvalité eller inköp alternativt några års erfarenhet av kvalité- och leverantörsuppföljning. Du har erfarenhet av att arbeta i affärs-och avvikelsesystem. Särskilt meriterande är det om du har specifik erfarenhet från branschen.
Som person har du god förmåga att identifiera, driva och säkerställa lösningar som fyller de uppsatta kriterierna. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och realistiskt sätt. Du anpassar dig till förändringar och lyfter snabbt potentiella problem. Vidare har du god förmåga att utveckla långsiktiga relationer samt vara rak och tydlig i ditt kravställande. För att lyckas i rollen behöver du vara en lagspelare med god samarbets- och kommunikationsförmåga
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se
Selma Sabanovic och nås på 0727-120405 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84