OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och utveckla vårt nya inköpsteam!
Vill du vara med och bidra till vår fortsatta utvecklingsresa inom inköp- och upphandlingsområdet?
Vi etablerar nu ett inköpsteam som ska ansvara för IVO:s inköp och upphandlingar samt utveckla arbetet med avtalsuppföljning, leverantörssamverkan och ett kategoribaserat arbetssätt. Tjänsten är placerad vid ekonomienheten som tillhör avdelningen för Verksamhetsstöd- och styrning.
Ekonomienheten består av femton personer och ansvarar för ekonomistyrning, verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning och statistik, inköp och upphandling, samordning av ledningssystem och kvalitetsuppföljning samt lokalförsörjning och intern service.
Arbetsuppgifter
Som inköpare kommer du att driva upphandlingar tillsammans med beställare. Till att börja med hanterar du avrop och direktupphandlingar, för att sedan gå vidare med andra upphandlingsförfaranden.
En del av tjänsten innebär att arbeta aktivt med avtalsuppföljning. Du analyserar beställda volymer, resultat mot kravställning, träffar leverantörer och har en nära dialog med kollegor som nyttjar avtalen. Vidare arbetar du för att så många avtal som möjligt finns att avropa i vårt e-handelssystem.
Tillsammans med inköpsteamet kommer du även att arbeta för att utveckla t.ex.:
• Spendanalys
• Kategoribaserat arbetssätt
• Behovs- och marknadsanalys
• Avtalsskrivande gällande t.ex. klausuler om indexjusteringar, viten, framtagande av nyckeltal för avtal med mera
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Akademisk examen med inriktning på ekonomi, juridik, teknik eller yrkesutbildning med inriktning inköp/upphandling kombinerat med arbetslivserfarenhet
• Goda och aktuella datakunskaper (främst office-paketet, outlook)
• Goda skriftliga och muntliga kunskaper i det svenska språket
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och du ska ha förmåga att söka de svar och samarbeten som krävs för att lösa uppgiften. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har ett professionellt bemötande. Vidare tror vi att du drivs av att ständigt utveckla och förbättra affärsmässiga inköp på IVO.
Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av:
• Liknande arbete (inköp/upphandling, behovs- och marknadsanalys, kravställning och avtalsförvaltning eller motsvarande)
• Avtalsutformning och avtalstolkning
• Upphandlingsverktyget TendSign
• Upphandling inom offentlig sektor (LOU)
• E-handelssystemet Visma Proceedo
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Tjänsten är tillsvidareanställning med start så snart som möjligt/enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Hur du ansöker
Märk din ansökan med dnr 2.1.1-09891/2020. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är den 31/3 2020.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01