OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Kristianstadsbyggen (ABK) är kommunens största bostadsbolag. Huvuduppgiften är att bygga nya fastigheter och att förvalta ca 9000 hyresbostäder och 300 kommersiella lokaler.Merparten av förvaltningen sker inom företaget och ABK har bland annat egna fastighetsskötare, snickare, VS-tekniker och målare. Bolaget är en av de största arbetsgivarna i kommunen med nära 190 anställda fördelade på huvudkontor, områdeskontor och ute i bostadsområdena.
Vi på ABK:s inköpsavdelning söker en ny kollega. Jobbet innebär inte bara spännande arbetsuppgifter utan också en trevlig arbetsmiljö som kännetecknas av bra laganda, samt öppen och tydlig kommunikation mellan medarbetarna. Låter det som ett jobb för dig? Välkommen med din ansökan!
På inköpsavdelningen ansvarar vi för bolagets ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Inköpsavdelningen ansvarar för alla inköp som ska göras till ABK och dess dotterbolag, allt från pennor till bostadshus.
Som entreprenadinköpare tillhör du avdelningen för bygg, inköp och kommersiella lokaler som idag består av fjorton medarbetare.
Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som entreprenadinköpare kommer ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att genomföra upphandlingar till nyproduktion av bostäder, fastighetsrelaterade renoveringsprojekt samt ramavtal som knyter an till byggnadsarbeten. Arbetet sker i nära samverkan med våra byggprojektledare och du är den som leder projektgruppen för respektive upphandling och ansvarar för hela processen från behovsanalys, framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud till upprättande och överlämning av avtal till avtalsägare. Vi arbetar prestigelöst och flexibelt vilket innebär att du även kommer få bistå med andra typer av inköpsarbete vid behov.
För ABK är affärsmässighet väldigt viktigt. En annan viktig del av ditt arbete är därför att bygga och förvalta relationer med våra olika affärspartners för att skapa goda affärer för bolaget.
Kvalifikationer
• Du har en akademisk utbildning som är relevant för tjänsten alternativt förvärvade kunskaper via arbetslivserfarenhet.
• Du har flerårig erfarenhet från en liknande roll inom entreprenadbranschen eller offentligt ägt bolag.
• Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete.
• Du har goda kunskaper i Office-paketet.
• Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Du har kunskap om AMA-AF, AFF, AB, ABT och ABK och dess tillämpningar.
Personliga egenskaper
Som person tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, ditt arbete präglas av engagemang och du trivs med högt arbetstempo. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar. Du ska kunna ansvara för flera arbetsuppgifter samtidigt och snabbt kunna skifta fokus, och behöver därför vara strukturerad i ditt arbete och ha en förmåga att prioritera. Vi värdesätter tydlig och rak kommunikation.
Vill du veta mer om tjänsten får du gärna kontakta:
Byggchef Karl-Henrik Persson, telefon 044 – 780 33 40
Personalchef Anette Olsson, telefon 044 -780 32 50
Representant för Vision når du via vår växel 044 – 780 32 00
Senast den 29 maj vill vi ha in din ansökan via vår karriärsida på www.abk.se
Löpande intervjuer kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.