OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden söker en administrativ resurs som ska bistå IT-divisionen med konsultavrop och upphandlingar av konsultlösningar. Syftet är att bygga vidare på framtagna arbetssätt och underlätta för chefer och beställare på IT-divisionen att på ett enkelt sätt ta in resurser.
Uppdragsbeskrivning
Kunden har ett behov av en administratör som kan hjälpa med det dagliga arbetet i resursplaneringen, såsom avrop av nya konsulter, förlängning konsultavtal, bistå chefer med granskning av nya avrop, förlängningar, rapporter och övriga uppgifter som rör IT-divisionens behov av resurs- och linjekonsulter. I uppgifterna ingår också att hantera kommunikation mellan beställare, inköpsavdelningen, konsultmäklaren och leverantörer.
Du bistår kundens controller och chefer med en helhetsbild över samtliga konsulter på IT, inklusive uppföljning och månadsrapportering. Du kommer även att hjälpa till att implementera strukturer samt förbättra deras processer för att ta in konsulter. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå i den övergripande resursplaneringen.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan inriktning som bedöms som relevant
- Minst 6 års arbetslivserfarenhet av rekryteringsadministration
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av upphandling eller rekrytering inom offentlig sektor
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av samordning/planering av administrativa rutiner
- Minst 6 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i en stödjande roll
- Datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av komplexa administrativa arbetsuppgifter
- Erfarenhet av administration inom offentlig sektor
- Erfarenhet av upphandlingsprocessen samtliga delar
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att samverka med flera grupperingar och kompetenser
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström