Inköpare med intresse för teknik!

Inköpare med intresse för teknik!

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Vill du vara en del av en organisation som jobbar med säkerhet för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot? I så fall kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete inom inköp på SAAB Surveillance i Göteborg.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Affärsområde Surveillance erbjuder effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd, och system för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot. Produktportföljen omfattar flygburna, landbaserade och marina radarsystem, system för signalspaning och självskydd, ledningssystem samt system för sjöfarts- och flygtrafikledning.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare blir du en viktig del i att säkerställa materialförsörjningen till vår produktion. Du ansvarar för att koordinera ingående material i samverkan med produktion och projektledning samtidigt som du är drivande i frågor rörande produkten som ska köpas in. Arbetet innefattar orderläggning, leveransbevakning samt leverantörsavstämningar kring orderstatus inom en av våra varugrupper där du ingår i ett team med strategiska inköpare, andra operativa inköpare och projektinköpare.

Rollen innefattar även följande:

• Skicka ut förfrågningar, RFQ:er
• Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet IFS
• Reklamationer (mot leverantör)
• Vård av inköpsartiklar i affärssystemet IFS
• Rapportera KPI:er såsom leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer
• Leverantörsutveckling och varugruppsarbete
• Hanterar fakturor


Din profil
Vi söker dig som har:

• Relevant utbildning inom inköp eller tidigare erfarenhet av inköpsarbete
• Förståelse för inköpsprocessen och ett utvecklat affärssinne
• Kunskaper i procurement modulen i affärssystemet IFS systemet, eller från liknade affärssystem
• Goda kunskaper inom Officepaket
• God kommunikativ förmåga och som behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär en hel del administration och därför bör du vara strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare bygger arbetet på samverkan inom teamet och mellan olika avdelningar och därmed behöver du vara relationsorienterad i samarbetet både i det externa och interna gränssnittet.

För att lyckas i tjänsten ska du vilja lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med kollegorna. Du kommer att trivas hos oss om du uppskattar variation i arbetet och vågar tänka i nya banor.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där kunden har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på mail johan.zizala@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024