OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsavdelningen
Sjukvård
Upphandlingsavdelningen på Karolinska Universitetssjukhuset genomför inköp och upphandlingar på uppdrag av sjukhusets olika verksamheter samt stödjer dessa i inköps- och upphandlingsfrågor.
På sjukhuset genomförs ett långsiktigt programarbete för att sänka inköpskostnader och öka kunskapen om kostnadseffektiva inköp.
Vi söker nu två inköpare med intresse för såväl verksamhetens som egen utveckling.
Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i en av Sveriges största vård- och kunskapsorganisationer.
Arbetsuppgifter:
Som inköpare ansvarar du för operativt inköp av varor och tjänster på uppdrag från sjukhusets verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår löpande kontakter med leverantörer, ta in prisuppgifter/offert, registrera inköpsordrar samt följa upp eventuella fel och brister i leveransen.
Arbetet innebär mycket löpande utåtriktade kontakter och förhandling med såväl företrädare för sjukhusets vårdverksamheter som leverantörer och olika stödfunktioner inom landstinget.
En stor satsning på information och utbildning till sjukhusets olika verksamheter kommer att genomföras där du, likt övriga medarbetare på sektionen, förväntas engagera dig.
Kvalifikationer:
Du skall ha lämplig utbildning, på minst eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot vård, medicinsk teknik eller ekonomi/handel. Högre enstaka kurser inom dessa områden, till exempel diplomeringsutbildning kan räknas som motsvarande eftergymnasial nivå.
Vi förutsätter att du har mycket god språklig förmåga i tal och skrift samt mycket god datorvana. Meriterande är erfarenhet av arbete i datoriserade inköpssystem samt goda kunskaper i Excel.
Praktisk erfarenhet av inköpsarbete är meriterande, liksom dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare är kunskaper om sjukvårdens förekommande rutiner och produkter en merit.
Personliga egenskaper:
Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt är flexibel, initiativrik och strukturerad. Du skall ha ett starkt intresse för upphandling och inköp samt kunna se och agera på potentiella förbättringsmöjligheter inom området.
Som person är du affärsmässig, kommunikativ samt har gott omdöme och god samarbetsförmåga. Du har också förmåga att genomföra muntliga presentationer på ett pedagogiskt och entusiasmerande sätt.
Vi ser gärna att du vill utvecklas inom området och långsiktigt gå vidare till, till exempel strategiskt inköp eller upphandling inom sjukhuset.
Övrig information:
För ytterligare information om tjänsten så är det säkraste att maila eller skicka ett sms med kontaktuppgifter så söker vi sedan kontakt med dig.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Du skall ha lämplig utbildning, på minst eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot vård, medicinsk teknik eller ekonomi/handel. Högre enstaka kurser inom dessa områden, till exempel diplomeringsutbildning kan räknas som motsvarande eftergymnasial nivå.
Vi förutsätter att du har mycket god språklig förmåga i tal och skrift samt mycket god datorvana. Meriterande är erfarenhet av arbete i datoriserade inköpssystem samt goda kunskaper i Excel.
Praktisk erfarenhet av inköpsarbete är meriterande, liksom dokumenterade kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Vidare är kunskaper om sjukvårdens förekommande rutiner och produkter en merit.
Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt är flexibel, initiativrik och strukturerad. Du skall ha ett starkt intresse för upphandling och inköp samt kunna se och agera på potentiella förbättringsmöjligheter inom området.
Som person är du affärsmässig, kommunikativ samt har gott omdöme och god samarbetsförmåga. Du har också förmåga att genomföra muntliga presentationer på ett pedagogiskt och entusiasmerande sätt.
Vi ser gärna att du vill utvecklas inom området och långsiktigt gå vidare till, till exempel strategiskt inköp eller upphandling inom sjukhuset.