Inköpare med intresse för verksamhetsutvecklingsprojekt, Stockholm

Inköpare med intresse för verksamhetsutvecklingsprojekt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 40%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Inköpare. Som inköpare kommer du i kontakt med stora delar av verksamheten och samverkar särskilt med deras gate-keeper som är den som tillstyrker/avstyrker direktupphandlingsbehoven.

Utöver de mer externa kontaktytorna sker samverkan mellan inköparna avseende allt ifrån verksamhetsutveckling, kompetensutveckling, specifika sakfrågor samt arbetssätt och rutiner.

Arbetsuppgifter:

- Huvuduppdraget är att vara ett bollplank för vår anställda inköpare, genom att stötta i frågor kring FKU:er, direktupphandlingar, kompletterande beställningar och avtalsfrågor. Det kräver att konsulten har kunskap i för uppdraget aktuell lagstiftning (LOU och/eller LUF).

- Leder och stöttar verksamheten genom direktupphandlingsprocessen i enlighet med ansvarsmodellen för direktupphandlingar

- Leder och stöttar verksamheten vid förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med ansvarsmodellen för förnyade konkurrensutsättningar, stöttar även vid avrop via rangordnat ramavtal

- Stöttar verksamheten vid avtalsfrågor, exempelvis vid bedömning om avtal/ramavtal kan nyttjas för aktuellt behov, bidrar med kompetens kring hur villkor ska tolkas

- Stöttar gate-keeper vid kompletterande beställningar och direktupphandlingsärenden genom insamlande av relevant information för ärendet

- Utvecklar funktionen i syfte att effektivisera och optimera arbetet och ansvarsområdet

- Ansvarar för granskning av nya utbildningsleverantörer, enligt beslutade kriterier

- Bidrar till utvecklingen av gruppen och sektionen

- Kommunicerar med verksamheten om funktionens uppdrag och vad funktionen kan bidra med

- Utbildar verksamheten inom ansvarsområdet

- Identifierar behov av digitalisering inom ansvarsområdet

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):


- Konsulten ska ha akademisk examen inom relevant område (t.ex. ekonomi, juridik, civilingenjör, beteendevetenskap) alternativt examen från inköpsfokuserad YH-utbildning eller dylikt.

- Konsulten ska ha erfarenhet av att ha arbetat i ett upphandlingsverktyg som t.ex. Visma Tendsign, E-avrop i minst 1 uppdrag som pågår/pågått inom senaste 2 åren.

- Konsulten ska minst ha arbetat 4 år inom aktuellt område (inköp eller upphandling inom/åt offentlig sektor).

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):


- Konsulten bör ha minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat i Excel.

- Konsulten bör ha erfarenhet av att agerat mentor eller stöd till kollega eller medarbetare från minst 2 tidigare uppdrag/arbetsgivare.

- Meriterande med erfarenhet av minst 1 verksamhetsutvecklingsprojekt inom området (Inköp & upphandling)

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 6 januari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024