OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som inköpare på ett företag som tillverkar produkter som kan rädda liv? Vi är i en tillväxtfas och vår verksamhet har nu flyttat till våra nya fina lokaler i Västerås.
SGS DNA är ett snabbväxande medelstort företag som ingår i QIAGEN koncernen. Företaget ligger i Köping och Västerås och har 95 anställda. Vi jobbar med kundanpassade medicintekniska produkter för i första hand In Vitro diagnostik (IVD), men även andra användningsområden. Vi applicerar Medicintekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). SGS DNAs kunder finns på den europeiska och amerikanska marknaden.
Inom avdelningen Facility management, Technical support and Material Management (FTS&MM) återfinns våra logistiker och inköpare . Just nu söker vi en operativ inköpare som kommer att ha sin arbetsplats på vår nya anläggning i Västerås.
Arbetsbeskrivning:
I arbetet som inköpare ingår följande arbetsuppgifter:
· Inventera och köpa in förbrukningsmaterial och kemikalier till produktionen
• Utföra inköp av material, service och utrustning efter önskemål från avdelningschefer
• Daglig kontakt med leverantörer angående priser, material, leveranstider och beställningar.
• Kontera leverantörsfakturor på det material som inköparen har köpt
• Delaktig i implementeringen av nytt inköpssystem
• Självständigt leda projekt inom inköpsavdelningen
Vem söker vi?
Vi söker en person som ska arbeta med löpande inköp till vår produktion. Du behöver vara servicemedveten samt kunna hålla många bollar i luften. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker efter en person som har lätt att samarbeta med såväl kollegor som leverantörer. Noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt är viktiga egenskaper för att kunna hantera rollen som inköpare. Trivs med att jobba i en miljö där det är högt i tak, högt tempo och raka rör.
Du är trygg i din roll som inköpare.
Kvalifikationer:
• Du ska ha gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande.
• Erfarenhet av inköpsarbete är ett krav.
• Arbete med avtal och förhandlingar med leverantörer är meriterande.
• Språkkunskaper: flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda datorkunskaper inom Office samt lämpligt affärssystem/inköpssystem.
Kontaktpersoner
Annica Rickardsson, Gruppchef Inköp & Logistik, 010-4749300 (Växeln)
Oskar Gärdek, Unionen, 010-4749300 (Växeln)
Ansökan
Välkommen med din ansökan, innehållande ett personligt brev och CV/meritförteckning.
Sista ansökningsdag 2021-09-30 positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, vänligen skicka in din ansökan så snart du kan.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Generalist Ann-Sofie Söderberg
0221-29668
kvalitetschef Petra Fridström
0221-29655
Kvalitetschef Lisa Lindefelt
0221-29655
VD Carin Gillberg
0221-29650
receptionist Eva Lennrud
0221-29651
gruppchef Pernilla Andersson
0221-29658
Kvalitetschef Elisabeth Servin
0221-29655
070-2068095
reception Eva Lennrud
0221-29650
Avdelningschef Linda Forsbäck
0221-29673
receptionen Eva Lennrud
0221-29650