OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Danfo tillverkar kundanpassade offentliga toaletter.
Om det finns ett behov kan Danfo alltid tillgodose det på ett sätt som passar just er. Företaget startades 1969 i Nora, där huvudkontor och produktion fortfarande finns.
Fram till idag har Danfo levererat tusentals toalettanläggningar till mer än 40 olika länder runt om i världen. Bolaget erbjuder bland annat tjänsterna Danfo360, Besiktning, Ombyggnad samt Fjärrövervakning. Danfo satsar stort på hållbarhet och trygghet och flera projekt inom de områdena pågår just nu!
Läs mer på www.danfo.se
Inköpare med logistikansvar till Danfo
Vill du ha ett omväxlande och utmanande jobb på ett företag som har en unik produkt? Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete – ja, då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Som Inköpare med logistikansvar på Danfo kommer du att ansvara för en grupp av fyra medarbetare. Gruppen består av en inköpare, en lagerförman samt en lagerarbetare.
Du ingår i den operativa ledningsgruppen på Danfo och rapporterar till Mikael som är operativ chef på bolaget.
Din roll är omväxlande och är en blandning av en strategisk och en operativ roll. I det strategiska arbetet ingår det att ha leverantörsmöten gällande det strategiska samarbetet, förhandlingar samt att se till att vi standardiserar inköpsfrågorna. Utveckling och förbättring av processer samt uppföljning av nyckeltal är en annan viktig del i ditt strategiska arbete. De lite mer operativa uppgifterna kan handla om rena inköpsfrågor samt i olika dagliga frågor som uppstår såväl internt som externt.
En annan viktig del i ditt arbete är förstås ledardelen. Du ansvarar för att ha regelbundna möten som gör att gruppen både kan jobba effektivt och att vi uppmuntrar till att hjälpa och stötta varandra. Rollen innebär också att ha personalansvar för din grupp, att rekrytera ny personal samt att introducera nyanställda på bästa sätt.
Exempel på fler arbetsuppgifter:
· Kemikalieansvar – ansvara för att kemikalier som används inom organisationen används enligt instruktion
· Avfall – ansvara för att avfallshantering sköts enligt riktlinjer
· Säkerhetsansvar – ansvara för att säkerställa att rätt skyddskläder och skyddsutrustning samt arbetsredskap erbjuds och används
· Affärssystem – ansvara för rätt parametersättning i affärssystemet för lager optimering
· Utveckling och förbättring av vår materialhanteringsprocess
Vad kan Danfo erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med många kontaktytor. Som anställd hos oss kommer du att ingå i en familjär organisation med stora ambitioner och som levererar toaletter till alla fem kontinenter. Du kommer jobba i projektform med skarpa ordrar men också delta i och leda utvecklingsprojekt. Rollen innebär även kontakter med våra dotterbolag, framför allt i Norge,
men även i Storbritannien och Förenade Arabemiraten. För rätt person finns absolut utvecklingsmöjligheter.
Vem är rätt profil för oss?
Du har en utbildning inom logistik och /eller inköpsområdet på universitetsnivå eller motsvarande. Vår kandidat har hunnit jobba minst fem år inom arbete inom logistik samt lika länge i någon form av ledarroll. Du är van att arbeta med affärssystem.
Du måste kunna prata och skriva flytande svenska och engelska då jobbet innebär en del internationella kontakter. B-körkort är ett krav.
Som person har du lätt att samarbeta med olika personer och funktioner. Du är en naturlig ledare som motiverar och engagerar i vardagen genom ditt sätt att vara. Att kunna ”kavla upp ärmarna” är en viktig egenskap i den här rollen. Du har lätt att se förbättringar och tycker det är kul att utmana våra leverantörer på ett positivt sätt. Analytisk och strukturerad förmåga samt att kunna se helheten är också viktiga egenskaper för den här rollen.
Ansökan
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten kontakta HR-konsult, Helena Fiedler mobil 070–591 90 33 eller HR-konsult, Jennifer Jonsson mobil 073-059 31 91. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 6 oktober.