OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till det här uppdraget söker vi dig som brinner för inköpsarbetet samt vill vara en viktig del i arbetet med att utveckla morgondagens teknik inom fordonsbranschen. Det här är ett långsiktigt uppdrag hos en av våra kunder.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I det här uppdraget har du en bred roll inom inköp, och du kommer att kombinera din tid mellan att vara Projektinköpare samt Commodity Buyer. Nedan ser du beskrivning av dina arbetsuppgifter inom de olika områdena:
Project Buyer - Vad ska du göra? Som Projektinköpare ansvarar du för inköp i olika utvecklingsprojekt inom verksamheten. Dessa utvecklingsprojekt kan ske på global nivå inom bolaget, men vanligtvis sker serietillverkningen i Sverige. I den här rollen ansvarar du för projektinköp från utvecklingsfas till produktionslansering. Vidare deltar du i projektmöten, kundmöten och leder projektet ur ett inköpsperspektiv, och ser till att verksamheten följer den utvecklingsprocess som finns tillsammans med verksamhetens Commodity Buyers som ansvarar för komponentförsörjningen inom bolaget. Även operativa uppgifter som att hantera möten, kostnadsberäkningar, komponenthantering, leverantörsförfrågningar, planera inköpsaktiviteter samt att placera ordrar för komponenter i syfte att säkra prototypbyggen ingår också i din roll. Commodity Buyer - Vad ska du göra? Ditt område inom den här rollen är passiva elektroniska komponenter och du samarbetar med kollegor inom den här kategorin globalt. Som Commodity Buyer kommer du att leda leverantörsmöten, förhandlingar, hantera projektinköp och göra riskanalyser. Även operativa arbetsuppgifter som exempelvis orderläggning, hantering av tilldelat material, hantering av leverantörsdatabasen för dina leverantörer som du agerar Leadbuyer för, faktura- och prishantering samt analys av data kopplat till volym/pris ingår också i dina arbetsuppgifter.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet inom liknande inköpsarbete tidigare samt har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, logistik, inköp eller teknik. Du har en god kommunikationsförmåga och du har dokumenterad erfarenhet av inköpsroller där förhandling och leverantörskontrakt har varit en stor del av din vardag. Du har mycket goda IT-kunskaper och har erfarenhet av att arbete i PLM och ERP system samt Officepaketet. Det är viktigt att du som person är strukturerad och har ett högt engagemang för att slutföra arbetet i god tid eftersom du behöver ha förmågan att hantera många öppna arbetsuppgifter inom olika områden samtidigt.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på elin.alm@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84