OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Emploid söker nu för kunds räkning en inköpare med start omgående. Kunden är verksam inom en teknisk bransch och utvecklar, tillverkar och levererar produkter och system både till kommersiella stationer och till företag med egna drivmedelsanläggningar. Mer information om kundföretaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där din anställning initialt sker via oss på Emploid med uttalade avsikter om att på lång sikt bli anställd hos vår kund.
Om rollen
I rollen som inköpare har du ett övergripande ansvar för inköp av komponenter till produktionen och lagret. Du arbetar både operativt och strategiskt med ett långsiktigt perspektiv och är alltid uppmärksam på framtida behov. Du kommer att samarbeta nära dina kollegor och produktionsavdelningen för att kunna planera ditt inköpsarbete. I rollen kommer du att ha en kontinuerlig dialog med leverantörer samt hantera avrop på ramavtal. Du kommer att få möjligheten att själv sätta din prägel på arbetet och även förbättra befintliga arbetssätt inom affärssystemet. Genom att lyssna på marknaden och ha en holistisk syn på verksamheten kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa att inköpen stödjer företagets övergripande mål.
Mer konkret innebär rollen:
Inköp av komponenter till produktionen och lagret
Kontakt med leverantörer samt hantering av avrop på ramordar
Nära samarbete med kollegor och avdelningar internt
Om dig
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som inköpare tror vi att du är en självgående, detaljorienterad och motiverad person som tar stort ägarskap över dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att effektivt prioritera och organisera ditt arbete samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du har också en stark förmåga att etablera relationer med både kollegor och leverantörer samt ett genuint intresse för tekniskt inköp. Genom att ha en strategisk och proaktiv syn på dina ansvarsområden kommer du att bidra till att förbättra företagets prestationer och effektivitet inom inköpsområdet. Utöver det ser vi gärna att du har:
Erfarenhet av inköp, meriterande med tekniska produkter
Goda kunskaper inom Excel och erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Utbildning inom inköp, supply chain eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider mån-fre
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på helena.lork@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: inköpare, inköp, purchase, supply chain, supply chain coordinator, inköpsassistent, logistic, logistik, kemi, produktion, rekrytering, Malmö, Trelleborg, Lund, Skåne