OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Tillsammans med Karolinska Institutet utgör Karolinska Universitetssjukhuset ett medicinskt centrum med högt internationellt anseende som ständigt arbetar med att utveckla och förbättra vård och arbetsmetoder i en teknikintensiv miljö. En viktig komponent i detta utvecklingsarbete är anskaffning av varor och tjänster genom såväl traditionell upphandling som genom olika former av innovationsupphandling.
Inköpsavdelningen på Karolinska Universitetssjukhuset genomför inköp och upphandlingar på uppdrag av sjukhusets olika verksamheter samt stödjer dessa i inköps- och upphandlingsfrågor. Sjukhusets uppdrag; högspecialiserad vård, forskning och utbildning gör att det finns en utpräglad bredd i behoven.
Vi samarbetar med övriga sjukhus inom Region Stockholm och med Upphandlingsavdelningen vid Regionledningskontoret samordnas de stora behoven av varor och tjänster. Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i en av Sveriges största vård- och kunskapsorganisationer och att vara en del av vårdens utveckling.
Om tjänsten
I rollen som operativ inköpare har du ansvar för att identifiera behov, genomföra och vid behov konkurrensutsätta avrop och direktupphandlingar av varor och tjänster på uppdrag från sjukhusets olika verksamheter. Rollen är bred där du även utför förnyade konkurrensutsättningar, hanterar upphandlings- och avtalsadministration samt har avtalsansvar för vissa avtal.
Du förväntas ta aktiv del i avdelningens olika utvecklingsinitiativ gällande arbetsformer och rutiner samt stödja vårdverksamheterna med information och utbildning kring inköpsfrågor.
Arbetet innebär många utåtriktade kontakter, på skilda nivåer, med såväl företrädare för sjukhusets vårdverksamheter som leverantörer och olika stödfunktioner inom regionen.
I rollen som operativ inköpare kan du förvänta dig ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo och stort utrymme för eget ansvar.
Vi söker
Den som håller en hög servicenivå och har lätt för att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter samt är flexibel, initiativrik och strukturerad. Du ska ha ett starkt intresse för inköpsarbete samt kunna se och självständigt agera på potentiella förbättringsmöjligheter inom området.
Som person är du stabil, har förmåga att se långsiktigt samt har gott omdöme och god samarbetsförmåga, kombinerat med affärsmässighet.
Kvalifikationer
Du som söker har en lämplig utbildning på minst eftergymnasial nivå, gärna högskola/yrkeshögskola med inriktning mot inköp, vård eller ekonomi, alternativt utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig.
Du bör ha praktisk erfarenhet av operativt inköpsarbete, helst inom offentlig verksamhet, liksom kunskaper om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).
Du förväntas ha god språklig förmåga i tal och skrift samt mycket god datorvana, framför allt i inköpssystem och arbeta i Office-paketet.
Det är meriterande om du har genomfört förnyade konkurrensutsättningar på ramavtal.
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Medarbetare som ska arbeta vårdtagarnära på Karolinska Universitetssjukhuset behöver fylla i en hälsodeklaration samt genomgå en enklare hälsoundersökning innan nyanställning.