OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett tekniskt intresse och vill jobba med inköp? Är du en strukturerad person som gillar ha koll på läget och arbeta med uppföljningar? Bor du dessutom med omnejd i Helsingborg så ska du söka nu!
Arbetsuppgifter
Du har nu chansen att bli en del av ett härligt inköpsgäng på 3 personer där de efterlängtar din operativa magi. De har mycket att göra och de behöver dig som kommer spela en viktig roll på företaget. Genom kommunikation med övriga avdelningar arbetar man med materialförsörjning utifrån behov och prognos.
För att trivas i denna roll bör du motiveras av:
• Inköp av material till tillverkning av transmissioner som växlar, växelmotorer och industriväxlar
• Uppföljning av ledtider och hantera avvikelser
• Kontakt med leverantörer internationellt samt internt
• Stötta inköpsavdelningen där det behövs
• Jobba med administration som sker i affärssystemet Oracle
Vi söker dig som har:
Ett stort tekniskt intresse och förståelse. Våga vara kritisk kring inköp. En kombination av att våra vara kravställande men också ödmjuk är en perfekt kombo. Flexibilitet kring att hitta andra lösningar om det behövs och prioritera rätt. Strukturerad bör vara ditt mellannamn då planering och bevakning av inköp är otroligt viktigt. För att du ska trivas här ser vi att du har ett tekniskt intresse.
Du bör även ha med dig följande:
• Eftergymnasial utbildning inom inköp eller teknik
• Svenska och Engelska i tal och skrift
• Minst 3 års erfarenhet av inköp inom industri
• Bo i Helsingborg med omnejd
Ett stort plus är:
• Erfarenhet av tillverkande industri med metaller
• Arbetat i Oracle
• Ingenjörsbakgrund mot teknik
Du erbjuds
Att arbeta i en miljö där du ständigt får stöd för att successivt utveckla bredden i din kompetens. Hos vår kund får du arbeta med spännande och kreativa uppdrag i en dynamisk grupp tillsammans med drivna människor som älskar att samarbeta och utvecklas tillsammans. De erbjuder en lärande miljö, där du ständigt får stöd av en mentor och erfarna kollegor, samtidigt som du successivt tar mer och mer ansvar. Du får vara en del av ett mindre företag i en stor koncern med globala kunder. Vi ska inte utelämna att de älskar fika tillsammans vilket ger en god stämning.
Om vår kund
De är en ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin med över 6000 kunder. Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter. De har en 75-årig kompetens inom detta område och har en stark position i Skandinavien, tack vare dess höga kvalitet och lokal produktion. Produkterna och tjänsterna marknadsförs i Norden, Benelux, Tyskland och Italien. De är ca 60 anställda och har sitt huvudkontor och produktion i Helsingborg samt ett säljkontor i Örebro.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
Detta är en inhyrning på 6 månader via Framtiden som eventuellt kan leda till en tillsvidareanställning hos kund.
Rekryteringsprocess
Intervju med Framtiden, Intervju hos kund
Villkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Helsingborg
Arbetstider: 08:00 - 17:00 med flex
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996