OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad inköpare som trivs i en samordnande roll med inköp och planering i fokus? Vill du kliva in i en ny roll och bli en central del av företagets produktionsstrategi där du drivs av att sätta rutiner och arbetssätt tillsammans med övriga kollegor? Då kan tjänsten som inköpare och materialplanerare vara rätt för dig!
Till vårt härliga team och kontor i Åbro industriområde i Mölndal söker vi ytterligare en ny kollega. Som inköpare kommer du att tillhöra kund- och utvecklingsteamet och arbeta tätt tillsammans med övriga avdelningar i det dagliga arbetet.
I rollen som inköpare och materialplanerare kommer du framförallt att bidra till företagets produktionsprocess genom att analysera behovet av tillverkning och material. Du planerar och skapar tillverkningsorder baserat på företagets specifika krav och tillgången på material. Vidare ansvarar du för inköp av material och legotillverkning från underleverantörer.
Du kommer också att spela en nyckelroll i att upprätthålla och utveckla starka relationer både internt samt med företagets leverantörer. Genom att regelbundet uppdatera inköpspriser och kalkyler för de artiklar som ska tillverkas, säkerställer du kostnadseffektivitet och ekonomisk hållbarhet i inköps- och tillverkningsprocessen. Din förmåga att samarbeta med olika avdelningar, inklusive projekt, uppdrag, produktion och lager, kommer vara avgörande för att säkerställa ett sömlöst och effektivt arbetsflöde.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-01-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se
Ansvarsområden
I rollen kommer fokus vara att eftersträva en god och lönsam ekonomi i inköp och materialplanering samt ett gott samarbete och relation med leverantörer för att säkerställa effektiva och lönsamma affärsprocesser.
Tjänsten innebär:
Behovsanalys och övervakning av bokningar
Tillverkningsplanering och uppdatering av artikelkalkyler
Hantering av leverantörsrelationer och avtalssäkerhet
Prisförhandlingar, materialbeställningar och övervakning av orderbekräftelser
Stöd vid inleverans och kvalitetskontroll
Hantering av reklamationer och kontinuerliga förbättringar med leverantörer
Kontroll och attestering av leverantörsfakturor, villkor och avgifter
Uppföljning av pris, kvalitet, leveranssäkerhet och samarbete
Projektarbete inom inköp, tillverkning, leverantörskontakter och kalkyler
Rapportering av aktiviteter samt övrigt förekommande uppgifter inom området
Kvalifikationer
För att vara lyckosam i arbetet behöver du ha en mycket god förståelse vad en samordnande roll innebär. Du är engagerad, driven och har lätt för att samarbeta och kommunicera både internt och externt. Du är analytisk, lösningsorienterad samt har ett strukturerat arbetssätt med en god planerings- och prioriteringsförmåga.
Vi söker dig som har:
Relevant utbildning med inriktning inköp, logistik eller motsvarande erfarenhet
Ett par års erfarenhet av operativt och taktiskt inköpsarbete
Tidigare erfarenhet av materialförsörjning med fokus på nettobehovsanalys, lagerstyrning och leveransbevakning
Erfarenhet av tillverkning med kunskaper inom beredning, produktion, kalkylering och materialplanering
Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av MPS system
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Om företaget
Brigo AB
Välkommen till Brigo, där vi är specialiserade på att tillverka produkter och skräddarsy kund- och behovsunika leveransflöden. Vi vet att alla produkter kan tillverkas på mer än ett sätt. Vår affärsidé ger oss nämligen möjlighet att tillverka nästan vad som helst, för vem som helst och på vilket sätt som helst. Viktigt för oss är att allas affär blir bra.
Vi är egentligen inte bara tillverkare, vi är också produktförverkligare - vi får produkter att hända.
Brigo arbetar aktivt med hållbarhet genom att ständigt leta alternativ med lägre avtryck och bättre långsiktighet, vare sig det gäller materialval, processer eller beteenden. Vi tar oss an och driver hållbara lösningar gällande material och affärsmodeller. Vi värdesätter de ekonomiska aspekterna och tar hand om sociala perspektiv. Från idé till leverans. Genom vår affärsidé har vi samlat på oss erfarenheter och insikter inom en mängd olika områden och branscher; kreativt och fluffigt såväl som tekniskt avancerat och enligt strikta standarder och certifieringar.
Vi är utmärkta kommunikatörer och relationsbyggare, nyfikna och modiga, lyhörda och flexibla. Vår kultur uppmuntrar oss att tillsammans hitta den bästa lösningen. Med stöd av vår metodik vill vi lösa våra kunders behov nästan oavsett vad det gäller. Vi gillar varandra och är starka ihop. Alla är vi nycklar i vår affär och vi vill ha kul!
Vi förstår att när man är enade inför en vision och mår bra, då släpps kraften lös! Vi vill skapa så bra förutsättningar som möjligt för detta.
Om du är redo att vara en del av vårt framgångsrika team, ser vi fram emot att höra från dig. Tillsammans kan vi fortsätta att få produkter att hända.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044