OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt Saab Saabs verksamhet har en stor geografisk spridning och många högteknologiska produkter och tjänster. Det ger dig som medarbetare unika möjligheter att utvecklas och växa inom koncernen. Vi är också medvetna om att vi alla har ett liv utanför arbetet och på Saab har vi en positiv attityd till varje människas behov av balans i livet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Din arbetsplats[ Den operativa inköpsfunktionen ansvarar för upphandling av komponenter, tjänster samt avancerade delsystem till vår produktion i Karlskoga. En allt viktigare del är att få rätt kvalitet i rätt tid för att nå en kostnadseffektiv produktion. Den operativa inköpsfunktionen i Karlskoga behöver nu förstärkas, dels med inköpare inriktning mekanik och med inköpare inriktning elektroniska delsystem och komponenter. Din roll[ Arbetsuppgifterna består av att genomföra upphandling av komponenter, tjänster samt delsystem omfattande leverantörskontakter anbudsbegäran/utvärdering samt uppföljning. Våra leverantörer finns både i Sverige och utomlands. Dina kvalifikationer[ Du bör ha minst gymnasiekompetens gärna med påbyggnad av ekonomi/teknisk utbildning. Du bör ha god teknisk förståelse och affärsmässig kompetens. Erfarenhet från inköpsarbete är en merit. Goda språkkunskaper i engelska liksom PC-vana är ett krav. Du bör dessutom ha god social kompetens och goda ledaregenskaper.