OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Senseair är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och tillverkar sensorlösningar för bland annat koldioxid (CO2) och alkohol i luften. Företaget har verksamhet i Sverige, Tyskland, USA och Kina. Senseair arbetar med två av de mer utmanande problemen i världen idag: säker alkoholmätning och mätning av luftkvaliteten. I april 2018 köpte Asahi Kasei Group upp företaget, och de har valt att investera i den svenska verksamheten. Idag arbetar runt 170 personer nationellt inom företaget i Delsbo, Kista och Västerås.
Dina arbetsuppgifter
Är du en student på högskola/universitet och vill jobba extra vid sidan av dina studier? Eller söker du ett deltidsjobb? Perfekt, då kan det här passa dig!
Vi söker nu en operativ Inköpare till Senseairs inköpsavdelning i Delsbo, det är ett föräldravikariat på 50 % ca ett år. Som inköpare ansvarar du för det operativa arbetet tillsammans med produktionens teamledare mot leverantörer för att säkerställa att rätt material finns hemma i rätt tid och säkerställer Senseairs leveransförmåga.
Andra uppgifter du kommer att arbeta med:
- Lägga beställningar och avrop av produktions- och förbrukningsmaterial samt övrigt nödvändigt material och tjänster.
- Stödja arbetet med leveransuppföljning, reklamationer och garantiärenden.
- Ansvara för leverantörsdata i ERP systemet Monitor.
- Arbeta för att driva och säkerställa effektivitet över hela inköpsprocessen tillsammans med dina kollegor inklusive fakturakontroll mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser.
- Ha tät kommunikation med våra leverantörer och upprätthålla goda relationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser det som en stor fördel om du har arbetat med affärssystem Monitor men det är inte ett krav.
Din profil
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du arbetar noggrant, strukturerat och lösningsorienterat samt att du kan leverera kvalitet och resultat enligt tidsplan. Som person tror vi att du är prestigelös som trivs att arbeta både högt och lågt, du är serviceinriktad, flexibel samt att du har ett positivt och hjälpsamt förhållningssätt.
Vi ser att du har mycket god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Samuli Helavuori via mejl: samuli.helavuori@clwork.se eller telefon 073 351 27 63. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.