Inköpare / Projektledare till Solna

Arbetsbeskrivning

Inköpare
Nu söker vi dig som har jobbat som projektledare inom inköp och trivs i en miljö med många kontaktytor. Har du dessutom erfarenhet av att jobba med Fleet/Tjänstebilar, kan det vara dig vi söker. Sök tjänsten redan idag.

Arbetsbeskrivning
Tjänsten som inköpare/projektledare kommer att bestå av väldigt många varierande löpande operativa inköpsfrågor. Ditt arbete kommer att innebära många externa och interna kontaktytor där du representerar inköpsorganisationen på företaget. Du har ett tätt samarbete med affärsområdena. 

I ditt operativa arbete kommer du arbeta med en mängd olika frågor. Arbetet innebär bland annat: 

• Supportera i allehanda inköpsrelaterade frågor kring tex sortiment, leverantörer, system etc. gentemot externa likväl som interna personer. 
• Arbeta med att löpande underhålla, uppdatera och utveckla kategorier/sortiment för att kvalificera, upprätthålla och leda en leverantörsbas utifrån verksamheternas behov. 
• 2:nd line support och vägledning i inköps- och leverantörsfrågor för såväl verksamheter som stabsfunktioner för E-handeln samt viss administration kan bli aktuell. 
• Förstå, påverka och driva verksamheterna inköpsbeteende mot rätt produkter och tjänster. Löpande hantera och administrera inköpsrelaterade ärenden. Allt för att upprätthålla en hög servicenivå mot våra verksamheter. 
• Projektleda/involvera i implementering och utrullning av genomförda upphandlingar inom vissa kategorier kan bli aktuellt. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som inköpare/projektledare ska ha tidigare erfarenhet av någon form av projektledning. För att lyckas i rollen behöver du vara lyhörd och intresserad av verksamhetensbehov. I en inköpsorganisation med många intressenter ställer företaget höga krav på din förmåga att kommunicera och du ska ha lätt för att skapa och upprätthålla relationer. Du är öppen och har förmågan att få gehör men är ödmjuk och engagerad i dialogen med andra. Du är analytiskt och praktiskt lagd och att analysera siffror och kostnader tillhör din vardag sedan tidigare. Du tycker det är roligt att skapa struktur och ordning och har ett intresse för E-handel och P2P-system. Du är van att arbeta väldigt brett i många olika frågor och du trivs med att hjälpa och supportera andra. 



Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning så som akademisk utbildning eller YH/KY-utbildning. Positivt om personen har erfarenhet av Proceedo (intern E-handel och fakturasystem, Visma baserat) 



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-03-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Andrea Leal, Konsultchef, andrea.leal@randstad.se [ mailto:andrea.leal@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 8 mars 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024

Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024