OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid kommunledningskontoret, inköpsenheten Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning för ledning och styrning av kommunkoncernen.Kommunledningskontorets centrala inköpsenhet ansvarar för kommunens upphandlingar av ramavtal och specifika köp.Inköpsenheten ska ständigt utveckla förfrågningsunderlag och avtal för att det ska leda till bättre affärer för Skellefteå kommun.Huvudsakliga arbetsuppgifter: I nära samarbete med beställare och sakkunniga självständigt handlägga kvalificerade upphandlingar av varor och tjänster samt utforma ramavtal och beställningar.Delta i och även leda projekt.Medverka vid införandet av elektronisk handel.Kvalifikationer: Högskoleexamen med lämplig inriktning, gärna innehållande ekonomi och/eller juridik.Några års yrkeslivserfarenhet.Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av upphandlingar och av att leda och driva projekt.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper som affärsmässig grundsyn, god servicekänsla, samarbetsförmåga men också förmåga att kunna arbeta självständigt.Dessutom har du analytiska egenskaper, är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Den ska vara oss tillhanda senast 2006-03-09.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00