OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administrativ resurs som ska bistå IT-divisionen med konsultavrop och upphandlingar av konsultlösningar. Syftet är att bygga vidare på framtagna arbetssätt och underlätta för chefer och beställare på IT-divisionen att på ett enkelt sätt ta in resurser.
Dina arbetsuppgifter
Avdelningen IT Strategi och styrning har ett behov av en administratör som kan hjälpa svenska kraftnät med det dagliga arbetet i resursplaneringen, såsom avrop av nya konsulter, förlängning konsultavtal, bistå chefer med granskning av nya avrop, förlängningar, rapporter och övriga uppgifter som rör IT-divisionens behov av resurs- och linjekonsulter. I uppgifterna ingår också att hantera kommunikation mellan beställare, inköpsavdelningen, konsultmäklaren och leverantörer.
Du bistår controller och chefer med en helhetsbild över samtliga konsulter på IT, inklusive uppföljning och månadsrapportering. Du kommer även att hjälpa till att implementera strukturer samt förbättra processer för att ta in konsulter. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå i den övergripande resursplaneringen på Division IT.
Som statlig myndighet har SvK flera lagar, processer och rutiner att förhålla sig till när de upphandlar konsulter. Här har du ett viktigt ansvar i att se till att de följer administrativa rutiner och riktlinjer som en del i att kvalitetssäkra upphandlingsprocessen.
Arbetsuppgifter
- Vidareutveckla, förvalta och underhålla processer och arbetssätt i resursplaneringen för IT-divisionen, inklusive hantering av verktygsstöd
- Delta i vidareutveckling av svenska kraftnäts övergripande resursplanerings- och uppföljningsarbete
- Bistå i ekonomisk uppföljning av divisionens konsultanvändning
- Göra säkerhetskyddsplaner
- Stötta chefer och beställare att skriva förfrågningsunderlag
- Lägga in förfrågningar hos vår konsultmäklare
- Ta emot anbud och vara delaktig i utvärderingen
- Kalla till intervjuer
- Göra tilldelningar av konsulter
- Stödja arbetet med SUA processen
- Rapportering från konsultmäklaren till ledningsgruppen
- Stötta ledningsgruppen och konsulter med diverse frågor
- Ha leverantörsmöten
- Hålla konsultregistret uppdaterat
- Förlänga konsultavtal i dialog med beställare
- Rapportera när avtal löper ut
- Vara kontaktperson för konsultmäklaren och IT divisionen
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdragsperiod: 10-jan-2022 - 31-dec-2022. Placering Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.
Din profil
Krav
- Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan inriktning som bedömer som relevant
- Minst 6 års arbetslivserfarenhet av rekryteringsadministration
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av upphandling eller rekrytering inom offentlig sektor
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av samordning/planering av administrativa rutiner
- Minst 6 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i en stödjande roll
- Datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
Meriterande
- Erfarenhet av komplexa administrativa arbetsuppgifter
- Erfarenhet av administration inom offentlig sektor
- Erfarenhet av upphandlingsprocessen samtliga delar
Önskade personliga egenskaper…
Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 11 okt, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se. Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.