Inköpare - Siemens Energy

Inköpare - Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Siemens Energy söker nu en inköpare till denna spännande roll. Är det du? Ansök redan idag!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten omfattar orderläggning, uppföljning av leverantörsprestation, taktisk planering, leverantörsmöten och uppföljning av avvikelser i leveransflödet både internt och externt. Positionen kräver att man klarar av att både jobba självständigt med hög noggrannhet men även snabbt kunna omprioritera och jobba mer intensivt med högt tempo när det krävs.

I rollen som inköpare kan man inte vara främmande för förändringar då förändringstakten inom framför allt digitaliseringen är hög. Dessa förändringar gäller både arbetsuppgifterna och systemstöd. Arbetsgruppen består av 12 personer där lagarbete samt en god sammanhållning är viktigt i teamet.

Din profil
Vi ser att du har en relevant utbildning med inriktning inköp och för tjänsten även relevant arbetslivserfarenhet. Du trivs med att hantera ett högt operativt flöde med många gränssnitt. Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna. Du är serviceinriktad och du blir motiverad av att arbeta med problemlösning. Kunskaper om SAP är starkt meriterande.

Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser gärna att du har en god social kompetens och har ett professionellt förhållningssätt till kunder både externt och internt. Du måste kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.

Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Emelie Ring, emelie.ring@skill.se, 011-19 94 60
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024