OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta med inköp på kommande uppdrag hos någon av våra spännande kunder i Stockholmsregionen!
Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Vi har god kännedom om marknaden och flera långsiktiga samarbetspartners vilket ger oss möjligheten att för dig presentera olika arbetsgivare som ligger i linje med vad du ser för framtiden. Vi på Skill sätter en stolthet i att samarbeta med företag som vi ser som goda arbetsgivare.
Dina arbetsuppgifter
För kommande uppdrag söker vi nu dig som vill arbeta i en inköpsroll, det kan bli aktuellt med både operativt samt strategiskt inköp.
Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens verksamhet och behov, samt utifrån dina tidigare erfarenheter.
Arbetsuppgifter som kan komma att ingå:
• Lägga beställningar
• Offerthantering och utvärdering av dessa
• Fakturahantering
• Hantering av returer och reklamationer
• Hantera och vidareutveckla leverantörsavtal
• Ansvara för ett antal leverantörer
• Upprätta och kontinuerligt utveckla strategier för din leverantörsbas
• Uppföljning av leverantörer samt vårda och bygga affärsmässiga relationer med dem
• Kostnadsanalyser, identifiera och hitta kostnadsbesparingar
• Ledarskap för en inköpsgrupp
• Projektinköp
Din profil
Vi söker dig som:
• Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
• Trivs i produktionsmiljö och har ett intresse för teknik
• Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
Som person tror vi att du är självständig och ansvarstagande. Du kan ha en helhetssyn i arbetet med förmågan att göra självständig bedömning och att ingå avtal och uppnå mål. Du har även en stark kommunikationsförmåga och kan arbeta i grupper och driva processer framåt.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd som konsult av oss på Skill men arbetar på plats hos kunden. Intervjuer och urval sker löpande i samråd med behov som kommer in från våra kunder.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Oscar Ahle, oscar.ahle@skill.se eller Kajsa Jansson, kajsa.jansson@skill.se
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.