Inköpare sökes för kommande uppdrag i Skåne

Inköpare sökes för kommande uppdrag i Skåne

Arbetsbeskrivning

Vi söker ständigt grymma inköpare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom inköp varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att söka denna tjänst öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Rollen som inköpare kan vara både operativ och strategisk, och dess särskilda förutsättningar varierar självfallet efter bransch och den specifika kundens behov. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, men var noga med att ange just bransch och specifika ansvarsområden gällande dina tidigare erfarenheter.
Som inköpare hos någon av våra uppdragsgivare kan dina arbetsuppgifter ofta inkludera bl.a.:

• Ansvar för löpande inköp och transportbokningar
• Kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag
• Hantera kontakt med kunder/återförsäljare för att säkerställa ett optimalt varuflöde
• Ansvar för artikelregister
• Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer

Rollen kan också innefatta att vid behov vara behjälplig med ordermottagning och i andra delar av organisationen. Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Du är antingen junior i rollen och brinner för att få utvecklas vidare inom Inköp – alternativt så har du redan några års erfarenhet inom området, där du kan ta på dig tyngre roller. Var tydlig med vilken typ av inköpsroll och inom vilken bransch du är intresserad av att utvecklas vidare inom, så kan vi snabbare matcha din profil med våra kunders behov. I övrigt behärskar du svenska och engelska på flytande nivå, i såväl tal som skrift. Du har god systemvana, och arbetar utan problem i verktyg som ex. Excel. Som person är du både analytisk och pragmatisk, du ser lösningar och har lätt för att föra dialoger både internt och externt.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

14 november 2024

Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024