OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!
Om företaget
Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila lösningar för arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och göra bästa möjliga beslutsunderlag tillgängliga – oberoende av tid och plats. Ascoms mission är att erbjuda verksamhetskritiska realtidslösningar för miljöer som kräver omfattande mobilitet, specialanpassade lösningar och hög tidsprecision. Bolagets unika produkter och lösningar och dess mjukvaruarkitektur gör det möjligt att integrera mobila enheter och lösningar som ger flexibla och effektiva arbetsflöden inom hälso- och sjukvården, industrin, säkerhetssektorn och detaljhandeln.
Ascom har sitt huvudkontor i Baar i Schweiz, dotterbolag i 15 länder och cirka 1 300 anställda världen över. Ascom (ASCN) är noterad på SIX Swiss Exchange i Zürich. För mer information om Ascom – www.ascom.com.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person till Ascoms inköpsavdelning, vilken består av fyra personer. Det är ett konsultuppdrag med varaktighet i fem månader. Start är i början av april. Din primära uppgift i rollen som inköpare är att arbeta gentemot Ascoms tjänsteleverantörer. Upphandling och inköp av indirekt material blir din huvuduppgift. Inköpsområdena kan exempelvis vara IT-tjänster och system, konsulttjänster och telefonitjänster. Du förväntas att vara aktiv i fråga om att utforma förfrågningsunderlag, utvärdera underlag, prisförhandla och upprätta avtal med leverantörer. En annan viktig del i din roll är att arbeta med leverantörsutveckling inklusive kvalitetsuppföljning. Du förväntas driva kostnadsreduktion gentemot leverantörer och i övrigt aktivt samarbeta med kollegorna på inköpsavdelningen.
Din profil
Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av liknande tjänst med fokus på tjänsteupphandling och som har teknisk alternativt ekonomisk högskoleutbildning inom inriktning logistik och inköp. Det är meriterande om du har erfarenhet av både produktupphandlingar och tjänsteupphandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av internationella affärer och att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Engelska är koncernspråk. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med affärssystem, gärna Axapta, och andra IT-system. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Som person har du förmågan att arbeta självständigt mot fastställda mål. Du är engagerad och gör ditt yttersta för att för att hitta lösningar på utmaningar. Vi ser gärna att du är utåtriktad och social. Du är ansvarsfull och har god organisationsförmåga. Du har förmågan att vara drivande och kravställande både internt och externt. Du trivs och fungerar bra i teamarbete.
Sista ansökningsdag är 2017-03-19. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Uppdragsstart är i början av april. Uppdraget ingår i konsultverksamheten hos Söder & Co. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos Ascom. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg
Alexandra Ny
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg
Niklas Ekeblad