OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en global verksamhet som strävar mot en hållbar energiframtid där det samtidigt finns möjlighet för dig att utvecklas både personligt och professionellt? Då är tjänsten som inköpare hos vår kund någonting för dig! Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning dig som är nyfiken och har ett gediget intresse för inköp. Vår kund jobbar med att hjälpa kunder med innovativa lösningar och tjänster genom hela värdekedjan. Tillsammans med deras kunder utvecklar de teknik och möjliggör den digitala transformationen som bidrar till den framtida energiomställningen. Här välkomnas du till en internationell arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter.
Du tillsammans med dina kollegor kommer att ha en viktig roll när det kommer till inköp. Vår kund söker dig som kan komplettera gruppen med både kompetens och utveckling. Du kommer att ingå i ett stöttande team där du tillsammans med dina kollegor uppnår fantastiska resultat samtidigt som de är måna om att ha roligt på jobbet. För att trivas ser vi att du är en problemlösare som trivs med att jobba i såväl grupp som enskilt. Du kommer att vara anställd via Academic Work och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är långsiktigt och på sikt finns chans till anställning direkt hos vår kund.
Du erbjuds
- Ett nätverk av erfarna kollegor med blandad kompetens
- Del i en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Vara en viktig del i arbetet med leverantörsval, leverantörsutveckling och processförbättringar
* Medverka i det långsiktiga arbetet med att utveckla samarbetet med förtagets leverantörer, både på lokal och global nivå
* Stor del interna samarbeten med flera av företagets olika avdelningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad inköpsutbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom inköp
- Har erfarenhet av att arbeta med EBR och/eller SAP
- Besitter kunskap i Excel
- Har goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift, då kommunikation på lokal och global nivå krävs i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Tidigare relevant erfarenhet inom området
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Strukturerad
- Kommunikativ
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ett personlighetstest kommer att ingå i processen.
Övrig information
- Start: Omgående alternativt enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid med arbetstider förlagda under dagtid, arbetet sker fysiskt på plats från kontoret
- Placering: Ludvika
- Övrigt: På sikt finns viss möjlighet till arbete hemifrån
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231