Inköpare, Solna

Inköpare, Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
  Vi söker nu en erfaren inköpare som vill ta nästa steg i karriären och arbeta på ett spännande företag i en tillväxtfas med möjligheter att forma sin roll. Trivs du i en kvalitetsmedveten, relationsskapande roll och drivs av förbättringsarbete där ingen dag är den andra lik, då kan det vara dig vi söker! 


Start: omgående 
Arbetsgivare: Randstad AB 
Arbetstider: Måndag till fredag, 8-17, viss flexibilitet att arbeta hemifrån på lång sikt 
Plats: Solna/Vasastan 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss 



Ansvarsområden
 Syftet med rollen är att stödja kunds verksamheten med inköpsaktiviteter för att säkerställa ett kostnadsmedvetet beteende för att driva det bästa värdet och resultatet. 


Rollen: 
Stödja interna intressenter i upphandlingsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kompatibla inköp 
Samarbeta med ett brett spektrum av intressenter över funktioner och geografier 
Omfattning, utvärdera och analysera offerter och potentiella leverantörer 
Identifiera proaktivt möjligheter till förbättringar och driv på implementeringen under hela upphandlingens livscykel i termer av "Source to Pay"-processen, policyer och procedurer i samarbete med nyckelintressenter (t.ex. ekonomi, juridik) 
Förbereda och genomföra leverantörsförhandlingar enligt bästa praxis 
Logga avtal i Avtalshanteringssystemet 
Säkerställa efterlevnad av P2P-processer inklusive skapande och uppföljning av inköpsorder 
Utarbeta månadsrapporter och övervaka KPI:er 


 

Kvalifikationer
 Det tror vi att du har :


erfarenhet av att använda Word, Excel och PowerPoint 
minst 2 års erfarenhet från en roll inom ekonomi eller inköp 
erfarenhet från förhandling 
kunskaper i avtal, både kommersiella och juridiska termer 
erfarenhet eller intresse av att arbeta med många olika intressenter, gärna gränsöverskridande 
analytisk förmåga – förmåga att strukturera och analysera datamängder på ett tidseffektivt sätt 
kommunikationsförmåga - förmåga att kommunicera till alla nivåer i organisationen och är fullständigt flytande i skriftlig och muntlig engelska 
erfarenhet från affärssystem såsom IFS eller motsvarande 
en drivkraft att växa och att vidareutvecklas inom vårt företag 



För att lyckas i denna tjänst bör du vara analytisk, strukturerad, driven, proaktiv och ha förmågan att arbeta självständigt med att leverera till deadlines. Du är en lagspelare med fokus på relationsskapande och är resultatorienterad och kommunikativ. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-10-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt. 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023