Inköpare som vill vara med och göra flyget säkrare och effektivare

Arbetsbeskrivning

Inom Saab arbetar vi ständigt med att utveckla befintlig och ny teknik för att tillmötesgå kundens behov av avionica produkter och tjänster. Vi arbetar löpande med att utveckla vår kompetens och är öppna för nya arbetssätt och idéer som gör att vi fortsätter driva verksamheten framåt. På Inköpsfunktionen är vi idag 9 personer som har övergripande ansvar för alla inköp och leveranser till Avionics Systems. Avdelningen an varar för kommersiella inköpsstrategier, kontrakt och avtal med leverantörer och partners. Även koordinering av inköpsstrategier tillsammans med övriga SAAB-bolag ingår.

Vad du blir en del av
På Inköpsfunktionen är vi idag 9 personer som har övergripande ansvar för alla inköp och leveranser till Avionics Systems. Avdelningen an varar för kommersiella inköpsstrategier, kontrakt och avtal med leverantörer och partners. Även koordinering av inköpsstrategier tillsammans med övriga SAAB-bolag ingår.



Din framtida utmaning
Som inköpare kommer du få arbeta med att integrera tänkbara leverantörer, på ett affärsmässigt sätt i vår utvecklings och produktionsprocess. Du ansvarar för leverantörsval samt förhandla, aktivt förvalta och vidareutveckla avtal gentemot våra leverantörer. Det ingår breda kontaktytor såväl mot våra leverantörer som mot olika interna uppdragsgivare såsom projekt, utveckling, produktion, kvalité. Vår inköpsprocess är under ständig utveckling och du kommer att få stora möjligheter att påverka och optimera vår totala affär. Arbetet kan innebära resor.

Den du är idag
Vi söker dig med kommersiellt kunnande, förhandlingsvana och god teknisk förståelse, som kan hantera flera komplexa uppdrag samtidigt och gillar att göra affärer. Vi ser gärna att du har utbildning på högskolenivå inom teknik med ekonomisk påbyggnad, alternativt dokumenterad erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete. Goda kunskaper i engelska, god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga är ett krav då vi arbetar med kontakter över hela världen. Våra upphandlingar bedrivs oftast i projektform där inköparen har en ledande roll varför du bör vara drivande och ha ledaregenskaper. Vi är en avdelning som lägger stor vikt vid engagemang, delaktighet och eget ansvar genom målstyrning. Det är en merit om du har arbetat med IFS, MPS system. Du är kommunikativ och pedagogisk eftersom arbetet innebär mycket samarbete med flera funktioner inom företaget. Du trivs med arbeta systematiskt mot uppställda mål och dokumentera ditt arbete. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. Välkommen med din ansökan redan idag då intervjuer kommer genomföras löpande!

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAB AB stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Saab tillämpar individuell lönesättning.
  • Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse
  • Publicerat: 8 mars 2017

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024