OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Mediq.
Om företaget:
Mediq ser till att svensk hälso- och sjukvård står rustad och redo att möta sina utmaningar. De gör det genom att tillhandahålla en bred portfölj av medicintekniska lösningar som underlättar kunders vardag och höjer patientens livskvalitet. Mediq gör det även genom att dagligen leverera sjukvårdsartiklar, medicintekniska produkter, utbildning och rådgivning till deras kunder inom såväl den privata som offentliga vårdsektorn.
Arbetsuppgifter:
Du deltar i tvärfunktionella projekt och arbeta värdeskapande för att uppnå strategiska mål. Du utvecklar och strukturera upp Mediq´s leverantörsdatabas inom hela värdekedjan där du följer upp leverantörer proaktivt för att effektivisera kostnader och ledtider. Du analyserar och förstår datakopplingar, identifierar konsekvenser, möjligheter och hot. Du följer upp leverantörsförhandlingar med relevanta intressenter, samt följa upp och uppdatera statistik kring området.
• Utveckla och strukturera upp Mediq´s leverantörsdatabas
• Proaktivt följa upp leverantörer för värdeskapande
• Uppdatera och underhålla Excel-databaser för Sourcing
• Följa upp, utveckla och implementera inköpsprocesserna
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• 2-5 års erfarenhet av inköp i likvärdig roll
• Erfarenhet av att arbeta i ERP system
• Meriterande med erfarenhet av medicinteknik
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Som person är du analytisk, noggrann och kan prioritera uppgifter självständigt inom ramen för ditt ansvarsområde. Du är därtill erfaren med att utveckla och implementera nya processer, du är självgående och flexibel och kan anpassa struktur efter situation. Du har mycket goda kunskaper inom Excel, makron och beräkningar. Du har även en hög konsekventanalytisk förmåga-och problemlösningsförmåga.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kungsbacka
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund