OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alnova Balkongsystem startade som mekanisk verkstad 1979, började med balkonger 1989 och har sedan dess nått en framträdande position på den svenska marknaden. Alnova tillverkar och marknadsför egenutvecklade balkonginglasningar, räcken, skärmar, tak och lättviktsplattor. Företagets ledord är att leverera kvalitativa, kundanpassade och kompletta balkongssystem Valmöjligheterna är i det närmaste obegränsade och Alnovas system passar de flesta hus och miljöer. Företaget omsatte 2020 ca 145 miljoner och har drygt 60 anställda med kontor, tillverkning och utställning i Hisings Kärra/Göteborg.
Vill du vara med i teamet som skall fortsätta utveckla Alnova till att bli Sveriges bästa balkongleverantör? Har du dessutom erfarenhet från att driva praktiskt förändringsarbete inom inköp och logistik?
Då har vi tjänsten för dig. Vi erbjuder dig ett arbete i en miljö som är väldigt öppen och välkomnande. I företaget finns goda möjligheter till utveckling.
Om tjänsten
I rollen som inköpare får du en viktig uppgift att bidra direkt till företagets utveckling och fortsatta lönsamhet. Du kommer att tillhöra ett team där du ansvarar för att rätt material är på rätt plats, i rätt tid. I det dagliga arbetet kommer du ha täta kontakter med produktion, projektledning och CAD avdelning.
I arbetsuppgifterna ingår
• Granskning av underlag från CAD/projektavdelningen före beställning/avrop
• Hålla företagets affärssystem uppdaterat med priser, artikelnummer
• Materialplanering, avropa material från leverantörer, säkerställa leveransen till produktion
• Transport- och fraktinköp
• Hålla en tät dialog med leverantörer, utvärdera och följa upp leveranskvalitet
• Avtals- och prisdiskussioner tillsammans med företagets VD
• Vara aktiv i företagets processutveckling kring inköp och materialplanering
Vi är mitt uppe i en process att driva igenom ett förändrat arbetssätt på inköp, där vi i grunden vill förbättra och effektivisera våra arbetsprocesser. I centrum står vårt affärssystem Pyramid 4, som vi gärna ser att du har erfarenhet från. Det är ett stort och omfattande arbete som i princip inkluderar hela inköpsprocessen. Så för rätt person är detta en spännande utmaning.
Vi söker dig som
För att trivas i rollen måste du drivas av att arbeta med ständiga förbättringar, tydliga mål och problemlösning samt vara bekväm med förändring. Du är positiv och kommunikativ med god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du tar egna initiativ och kan driva frågor mot leverantörer och interna kontaktytor på ett framgångsrikt sätt.
Du behöver ha ett par års erfarenhet av operativt inköpsarbete och processutveckling, från industrin eller en tillverkande verksamhet. Du har god förståelse för hela processkedjan och är villig att arbeta hårt för att driva nödvändiga förändrings- och utvecklingsarbeten. En eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik eller materialplanering är klart meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Känner du att detta låter som en intressant utmaning och vill vara med på vår satsning in i framtiden så är du varmt välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie AB. Välkommen att skicka in din ansökan via jerrie.se senast 22 mars. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg på 0763-17 07 41.