OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med både taktiskt och operativt inköp på ett globalt bolag? Har du en inneboende drivkraft att skapa resultat likväl som att samarbeta och skapa goda och långa relationer? Då kan vi ha en match mellan dig och Ardagh Glass!
Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med goda utvecklingsmöjligheter. En tjänst där du får möjligheten att resa och se många verksamheter, Ardagh Group globalt samt flera hälsofrämjande förmåner.
Om vår kund
Ardagh Group är en ledande leverantör av förpackningar i glas och metall. Vi levererar till livsmedels- och dryckesindustrin. Ardagh Group har 20 000 anställda fördelat på 60 fabriker i 12 länder globalt.
I Norden har Ardagh Group två fabriker som tillverkar förpackningsglas åt en mängd kända kunder och varumärken inom livsmedel och drycker på den nordiska marknaden. Den svenska fabriken ligger i Limmared och den danska fabriken ligger nära Naestved, på Sjaelland. Totalt omsätter vi 1,6 miljarder SEK, har 800 anställda och en produktion som är i drift 24/7, 365 dagar per år.
Läs gärna mer om Ardagh Group på www.ardaghgroup.com
Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare på Ardagh Glass i Limmared arbetar du i främst på lokal nivå och då i huvudsak mindre upphandlingar för att täcka behovet för våra två glasbruk i Norden. Detta innefattar både taktiskt och operativt inköp, upphandlingar, förhandlingar, projektledning och orderläggning i kombination med leveransbevakning. I samband med detta tillser du att varor och tjänster anskaffas till optimala villkor avseende pris, leveranstider, betalningsvillkor mm. Vanligt förekommande arbetsuppgifter;
- Upphandling av varor, tjänster och transporter.
- Samordning av materialinköp.
- Leveransplanering – Leveransbevakning.
- Administrativa ärenden som berör inköp.
Inköpsavdelningen är ett sammansvetsat team om fem personer och du rapporterar till Inköpschef Norden.
Din profil
För att lyckas i rollen har du något års erfarenhet av inköpsprocessen och viss vana av förhandling med leverantörer. Du har mycket god svenska och engelska i tal och skrift. I rollen har du globala kontakter samt reser i tjänsten, vilket ställer krav på att du kan vara resande. Du är van att arbeta i affärssystem samt har god kunskap inom Office365, särskilt Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet SAP.
Som inköpare ska du vara självständig, noggrann och ha en inneboende drivkraft att skapa resultat likväl som att samarbeta och skapa goda och långa relationer, både internt och externt. Du är van att skaffa dig djup kunskap i de uppgifter du ansvarar för och strävar efter struktur utan att tappa din flexibilitet. Som person är du ödmjuk, service-minded och seriös i din framtoning.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 19 juni 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på pauline@effektiv.se eller Jens Lindroth på jens@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
inköpare, buyer, procurement, operativ inköpare, strategisk inköpare, inköp, förhandling, SAP, Excel