OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare får du ett stimulerande och varierande inköpsjobb med många olika kontaktytor. Du kommer främst att få arbeta med operativt inköp vad gäller materialanskaffning, leveransbevakning och avvikelsehantering men även med utveckling av kundens egen inköpsavdelning för att kunna vara fortsatt konkurrenskraftiga.
Tar du ansvar och driver dina arbetsuppgifter i linje med företagets mål har du stor möjlighet att kunna påverka ditt arbete.
Tillsammans kan vi erbjuda rätt person goda utvecklingsmöjligheter. Uppdraget är beräknat att fortgå löpande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Inköp av komponenter och material
* Ansvara för materialförsörjning, löpande tillverkning men även viss del prototypmaterial.
* På uppdrag av marknadsavdelningen ta in priser och inköpsofferter.
* Medverka för uppdatering och underhåll av grunddatabasen för eget sortiment t ex ledtider, priser, betalningsvillkor, leveransvillkor och förpackningsstorlekar osv.
* Aktivt medverka för att finna alternativa lösningar gällande materialförsörjning vid produktionsstörningar.
Kvalifikationer
Du har administrativ erfarenhet från en tillverkande industri eller distributionsledet, gärna från en internationell organisation.
Det är inte ett krav att ha arbetat som inköpare tidigare utan ett generellt teknik- och mekanikintresse är en större fördel då du i rollen måste förstå hur olika komponenter/delar du köper in harmonierar med produktion. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
För övrigt har du mycket god datorvana, behärskar Office-paketet, särskilt Excel, och är van att arbeta i ett MPS-system (Vår kund har Monitor).
Som person trivs du med att jobba självständigt men ändå vara en del i ett team där du bidrar med- och tar del av kollegors kunskap. Detta kan ibland ställa krav på kreativitet, hitta olika lösningar samt vara flexibel med att "jobba över gränserna".
En utmaning i inköpsrollen är att skapa bra leverantörsrelationer och samtidigt hålla konkurrenskraftiga materialpriser med kvalitet på komponenter/delar.
Att vara affärsmässig, serviceinriktad, trygg i dig själv samt att vara prestigelös är viktigt och avgörande för att du skall lyckas i denna roll.
Urvalet kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Erbjudande
Vår kund har kommit långt i sitt arbete kring kultur och värderingar. De jobbar tillitsbaserat och är inkluderade i sina relationer till varandra. Detta är en arbetsplats att trivas på.
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten idag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Jonathan Gärdh på 0455-302782 eller e-post: jonathan.gardh@manpower.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!
Om Jeffersson Wells
Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.