OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bodenbo
Stiftelsen Bodenbo grundades 1947 och är idag Bodens största fastighetsbolag. Vår vision är att främja kommunens bostadsförsörjning genom att skapa hållbara Boenden för ett bättre Boden. Genom en engagerad fastighetsförvaltning och aktiv Fastighetsutveckling strävar vi alltid efter att erbjuda våra hyresgäster attraktiva och trygga boenden för alla.
Läs mer om oss på vår hemsida :www.bodenbo.se
Vad ingår i arbetet?
Som inköpare hos oss ansvarar du för att utreda, kvalitetssäkra, kontrollera och följa upp våra avtal och inköp.
Du är ett viktigt stöd till våra chefer och projektledare i alla frågor rörande inköp, upphandling och avtal. I arbetet ingår även planering och upplägg av information och lättare utbildningsinsatser till dina kollegor.
Du deltar i Bodenbos kvalitetsuppföljning med våra avtalsentreprenörer tillsammans med våra verksamhetschefer, samt driver utveckling och förbättring av våra upphandlings- och inköpsprocesser.
Våra upphandlingar sker i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) Där ditt arbete omfattar allt från att skriva förfrågningsunderlag, granska upphandlingsdokument, utvärdera anbud till att medverka i våra olika utredningsuppdrag.
Vem är du?
Vi söker en erfaren inköpare som vill vara med och utveckla vår verksamhet.
För att passa i rollen är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har en mycket god förmåga att samverka och förhandla med andra samt skapa goda relationer internt och externt.
Du är självständig och driver dina egna uppgifter framåt samtidigt som du tillsammans med dina kollegor kan samarbeta i våra gemensamma projekt. Som person är du lugn och stabil, och du har förmågan att arbeta systematiskt även i stressade situationer.
Då en del av ditt uppdrag innefattar att stötta, motivera och informera organisationen gällande inköpsfrågor är du serviceinriktad och kan kommunicera på ett enkelt och pedagogiskt sätt med såväl kunder och entreprenörer som kollegor. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift då det krävs i ditt dagliga arbete.
Kvalifikationer:
- Du har en relevant akademisk utbildning alt. erfarenheter som bedöms som likvärdiga.
- Du har erfarenhet av arbete med upphandling och inköp
- Du har Praktisk erfarenhet av arbete med LOU och entreprenadupphandlingar
Meriterande är om du har vana att tolka juridiska frågor, lagar och regler.
Därför ska du jobba hos oss
Bodenbo står inför en föränderlig framtid med många spännande projekt där vi vill tänka nytt och kreativt. Hos oss får du får möjligheten att vara med på vår resa mot nya mål och resultat. Du som är driven och handlingskraftig har goda möjligheter att bidra till utvecklingen av vår verksamhet likväl som din egen yrkesroll.
Du kommer att arbeta med engagerade och drivna kollegor där vi tillsammans är en inspirerande arbetsplats som vill framåt!
Är du en person som tycker om att ta egna initiativ för att uppnå resultat, samt att se frågor i ett större perspektiv? Då är det här jobbet för dig!
Ansökan
Vi på Bodenbo uppskattar en bred och blandad personalgrupp och värnar om en fördomsfri rekryteringsprocess. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet tillsammans med oss är du välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 31 augusti, urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.
Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lönevillkor: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Frida Colliander på Frida.colliander@byhart.se eller 079-103 9000.