OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig med en bakgrund som inköpare med inriktning mot förhandlingar och kommersiella avtal till ett konsultuppdrag på ett spännande bolag i medicinbranschen. Drivs av att arbeta i en utvecklande och hälsofrämjande miljö så kan detta vara helt rätt roll för dig!
Arbetsbeskrivning
Som inköpare är du delaktig i hela inköpsprocessen. Bland annat hanterar du de dagliga inköpsaktiviteterna och den nära kontakten med leverantörerna. Du kommer kontinuerligt att arbeta med och förbättra våra leverantöresrelationer och underhålla befintlig leverantörsbas. Ditt arbete kommer också att innebära kontinuerlig effektivisering och förbättring av arbetsmetoder och processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbeta med strategiskt inköp i samarbete med kategorichefer kring analyser, förberedelser, upphandlingar och kontraktsskrivning
• Arbeta med operativt inköp och möta verksamhetens behov i det dagliga arbetet inom dedikerat segment
• Vara kontaktytan mellan vår operativa verksamhet och inköpsavdelning
• Support till verksamheten i frågor kring beställningar, leveranser, leverantörer och fakturor
• Ansvara för vissa förhandlingar och kommersiella avtal med befintliga såväl som nya leverantörer
• Aktivt bidra med nya idéer och förbättringsförslag för att kontinuerligt reducera kostnaderna och säkra konkurrenskraftiga priser
• Delta i projekt med ansvar för inköpsrelaterade frågor
• Säkra goda relationer med såväl kollegor, internkunder och leverantörer
Vem är du?
Du har några års erfarenhet av inköpsarbete och har vana av och tycker om att självständigt driva kommersiella förhandlingar, projekt och upphandlingar. Du har goda kunskaper i Excel och är van vid att analysera och presentera kalkyler och beslutsunderlag. Du är en flexibel, noggrann, lyhörd och prestigelös person med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Vi tror även att du är positiv till din natur och att du tycker om utmaningar.
Kvalifikationer:
• Tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom kommersiella förhandlingar, projekt eller upphandlingar
• Erfarenhet av arbete inom inköps-/administrativa verktyg & system
• Mycket skicklig i MS Office speciellt Excel
• Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
Du erbjuds
Ett roligt och utvecklande konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig minst 10 månader framåt, med väldigt goda möjligheter till förlängning eller anställning hos vår kund. Här får du chansen att bredda dina kunskaper på en riktigt trevlig arbetsplats med god gemenskap och en härlig arbetsmiljö.
Välkommen med din ansökan!
Låter detta som rätt nästa steg för dig? Vi ser då fram emot din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen, albin.caspersen@jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52