OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund har en ambition att bli förstahandsvalet för köp av begagnade mobiltelefoner, reparationer och tekniska livsstilsprodukter. De befinner sig nu i en expansiv fas med ett stort fokus på utveckling av både sortiment och digital affär. Du erbjuds en dynamisk och spännande arbetsplats som utvecklas mot begagnad elektronik och en mer hållbar framtid.
Om rollen
Du har ett helhetsansvar för kategorin mobila tillbehör, från idé till färdig produkt. Du förväntas driva och utveckla kategorin i linje med övergripande vision och affärsplan. I detta ligger också ett budget-, resultat och lönsamhetsansvar för din egen kategori.
Utveckla och optimera sortimentet i butik & webb för högsta kommersialitet
Förhandla och bearbeta främst befintliga leverantörer, men också nya
Analysera försäljningsdata och marknadstrender för att fatta strategiska beslut
Vara medveten om och följa upp miljö- och hållbarhetsfaktorer vid inköpsbeslut
Hålla koll på lagersaldon och optimera lagerhållning
Hantera reklamationer och förhandla om krediter och ersättningar
Starkt affärsfokus med analys, rapportering och KPI-er som grund
Samarbete internt med ekonomi, marknad, butiksledning etc
Du kommer utgå från deras kontor i centrala Stockholm där du har möjlighet att arbeta hemifrån en till två dagar i veckan om önskemål finns. Du ingår i inköps- och kategoriteamet om 7 personer. Utöver detta är du en del av bolagets totalt 350 anställda som finns i både Sverige och Norge.
Din profil
Flera års arbetslivserfarenhet som inköpare, kategoriansvarig eller motsvarande
Affärs- och resultatorienterad med tidigare dokumenterad erfarenhet från att ha drivit lönsamma inköpsprocesser för eget sortiment/kategori
Trygg inom förhandling av avtal med leverantörer
Du har utbildning och/eller läst kurs inom inköp, ekonomi eller motsvarande
Är flytande i svenska i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska
Goda kunskaper i Excel och Officepaketet
Meriterande med kunskap från mobilbranschen samt om du arbetat med inköp inom specifikt detaljhandeln
Meriterande om du varit med och byggt upp ett nytt produktsortiment/kategori från grunden
Meriterande med erfarenhet av AGR
Vi ser att du är affärsmässig och har en hög kommersiell förståelse med fokus på lönsamhet och volym. Du är analytisk och har lätt att se samband och lösa problem. Du är också driven och tar ett tydligt ägandeskap över ditt område, samt tar egna initiativ och beslut för att nå gynnsamma resultat. Du har en god kommunikativ förmåga i dialog med andra internt och externt ibland annat förhandlingssituationer. Vi värdesätter även att du har en god samarbetsförmåga, samt har en positiv inställning i allmänhet.
Har vi väckt ditt intresse?
Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara några få frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på jessica.tschop@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!