OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden / About the Client
Brightstar är världens största distributör inom trådlös kommunikation och ledande inom innovation och kundanpassade logistiktjänster för telekombranschen. Vi strävar vi efter att vara den bästa partnern för mobilbranschens leverantörer, operatörer och återförsäljare. Vi är experterna inom trådlösa kommunikationsprodukter och tjänster. Vår Nordiska organisation ingår i Brightstar koncernen och vi är en del av den europeiska organisationen Brightstar 20:20 Mobile. Brightstar 20:20 Mobile sysselsätter över 1200 personer runt om i Europa, med verksamhet i Baltikum, Danmark, Finland, Norge, Spanien, Sverige, Portugal och Storbritannien. I Norden är vi 180 anställda och omsätter 5 miljarder kronor till 1 000 aktiva kunder. Huvudkontoret ligger i Kista med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. Läs mer på www.brightstar-2020.se
Arbetsbeskrivning / Work Description
På Brightstar 20:20 Mobile kommer du att få arbeta i en spännande bransch. Som inköpare har du en central och viktig roll i relationen mellan våra leverantörer och produktchefer. Du har många kontaktytor i företaget, framför allt med våra produktchefer men även med ekonomiavdelningen och säljorganisationen. Du ingår i tillbehörsteamet som ansvarar för företagets produktförsörjning av mobiltillbehör och avdelningen består idag av sex personer.
Du kommer att arbeta i en spännande roll tillsammans med ett mycket trevligt och engagerat team. Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak:
• Inköp av produkter från telekom- & IT-leverantörer
• Leverantörskontakter & förhandling med leverantörer
• Lageruppföljning & leveransbevakning
• Forecast, rapportering & administration
• Super User för inköpsprocessen
Du rapporterar till Business Manager Accessories.
Din profil / Your profile
Du har några års erfarenhet från inköpsarbete, gärna från Retail, Telekom- eller IT-branschen. Du är van att hantera stora volymer och ett flertal leverantörer parallellt. Du tycker om att driva processer och förhandla med leverantörer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Du har även erfarenhet av import och export. Du har minst gymnasiekompetens och vi ser gärna att du har någon relevant eftergymnasial utbildning.
Som person är du strukturerad, affärsinriktad och ser möjligheter i utmaningar. Vidare är du en van användare av IT system och har en god förståelse för inköpsprocessen. Du har ett genuint intresse av att göra affärer och har ett stort intresse av telekomprodukter. Du bör vara kreativ och ha förmågan att tänka ”utanför boxen”. Du är också van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men är även lagspelare som bidrar till teamets framgångar.
Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 10 april. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se eller Elin Siggelin, elin.siggelin@inhouse.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin
Maria Bergholtz
Anders Stenbeck
Ellinor Danielsson
Katharina Hjorth
Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin
Katharina Andersson
Katharina Andersson
0704315013