Inköpare till CODAB

Inköpare till CODAB

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att CODAB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och CODAB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

CODAB är ett väletablerat företag med över 35 års erfarenhet av drivmedelsanläggningar och en god förståelse för branschen och hur den har förändrats. De utvecklar, tillverkar och levererar produkter och system både till oljebolag och till företag med egna drivmedelsanläggningar. Codabs kunder finns främst i Skandinavien, i Europa och i vissa afrikanska länder. Bland deras produkter finns kortterminaler, diesel- och AdBluepumpar, forecourt controllers och system för transaktionshantering. De levererar också nivåmätningssystem och kompletta drivmedelsanläggningar av typen ovan jord. Företagets kunder är främst oljebolag eller företag med egen bränslestation.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare ansvarar du tillsammans med ditt team över hela inköpsflödet. Du arbetar för att utveckla företagets strategiska inköpsposition med ett långsiktigt perspektiv i åtanke. Rollen innefattar fokus på flera delar såsom inköp, leverans- och lagerflöde. Dina arbetsuppgifter är varierande då du arbetar med inköp av varor utifrån behov samt samarbetar tätt med produktionsavdelningen. I dina arbetsuppgifter ingår även prisförhandlingar, kontakt med leverantörer samt uppföljning och kontrollering av fakturor. Utöver detta kommer du även att ansvara för viss orderläggning och leveransplanering.

• Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer
• Löpande analys av material, komponenter och metoder
• Aktiviteter inom lagerstyrning
• Delaktig i utvecklingen av CODABs affärssystem

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Ett par års arbetslivserfarenhet inom inköp
• Erfarenhet eller kunskap från mekanik- eller elektronikbranschen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana samt administrativ förmåga

Personliga egenskaper värderas högt i denna roll och för att trivas bör du ha en god social förmåga där du trivs att ta kontakt med personer, såväl interna som externa. Som person är du ansvarstagande där du tar stort ägandeskap för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag. Du är flexibel i ditt arbetssätt och öppen för förändringar samt har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån de förutsättningar som finns. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du en förmåga att tänka och resonera strategiskt och tar itu med problem som kan uppstå. Du ser till uppgifters långsiktiga betydelse och konsekvenser, och anpassar dina handlingar efter detta och du har en förmåga att se samband och arbeta strategiskt för att föra verksamheten till nästa nivå.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2023
  • Ansök senast: 12 maj 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024