OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Conjet.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som
en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att
testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget:
Conjet AB utvecklar, tillverkar och säljer vattenbilningsrobotar till kunder globalt. Vattenbilning är en effektiv, hållbar och skonsam metod, som med hjälp av högtrycksvatten bilar bort skadad betong från till exempel broar, tunnlar och parkeringshus. Företaget har varit verksamma sedan mitten av 80-talet men genom nya ägare och ny ledning befinner sig i ett expansivt skede både organisatoriskt och kommersiellt.
Conjet AB har idag 25 anställda och är beläget i Albyberg i Österhaninge, strax söder om Stockholm. De kommande åren är framför allt internationell expansion i fokus där de under förra året har etablerat ett dotterbolag i USA samt tecknat avtal med flertalet nya samarbetspartners i viktiga marknader.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpare hos Conjet är ditt huvudsakliga ansvar hantering av inköp för direktmaterial. Du kommer att lägga ordrar i affärssystemet Monitor, se över prognoser, hantera ordererkännanden samt följa upp leverantörer så att de får material enligt plan och behov. Vidare ser du över parametrar för ordrar, ledtider, minimum-kvantiteter och attesterar fakturor samt kopplar fakturan mot order och ser till att den stämmer. Du säkerställer även leverantörers leveransförmåga och servicegrad gentemot Conjet och tar ansvar för att säkerställa kvalitet och effektivitet i inköpsprocessen.
• Hantering av inköp av direktmaterial
• Lägga ordrar och titta på prognoser i affärssystemet Monitor
• Se över parametrar för ordrar, ledtider och minimum-kvantiteter
• Säkerställa god leveransförmåga samt service gentemot Conjets kunder
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 2 års erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av affärssystemet Monitor
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Meriterande med inköpsutbildning
För att trivas i rollen ser vi att du har en förmåga att ta egna initiativ och driva både inköpsarbete och processer framåt. Du är lösningsorienterad och uppskattar att få samarbeta med både kollegor och leverantörer samt fokuserar på att tillföra mervärde såväl internt som externt. Du har även ett öga för detaljer och säkerställer att inga ordrar, kunder eller leverantörer glöms bort. Slutligen arbetar du strukturerat och räds inte att ta dialoger med internationella leverantörer.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Österhaninge, strax söder om Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund