OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader. Scania har en stark företagskultur vars kärnvärden bla är ”kunden först”, ”respekt för individen” och ”rätt från mig”.
Inköpsgruppen Customized Solutions levererar artiklar och system till unika kundanpassningar av Scanias produkter. Vi arbetar inom många teknikområden, både etablerade och inom områden som kräver omfattande nyutveckling, tex gasdrivna, autonoma eller elektrifierade fordon. Vi arbetar också med att ta fram specifika lösningar för kunder inom försvarssegmentet. Time-to-market är en viktig parameter i vårt arbete, utan att göra avkall på kvalitet. Arbetet görs i nära kontakt med berörda utvecklings- och marknadsavdelningar.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare för Customized Solutions kommer du att i huvudsak ansvara för introduktion av artiklar inom vårt ordinarie produktprogram. Du representerar inköp och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett kostnads- och kvalitetsmässigt perspektiv. Du arbetar brett över flera olika materialsegment. Du ansvarar för att förhandla, ingå kommersiella avtal och aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.
Det här är ett roligt arbete. Uppgifterna är varierande och du kommer att samarbeta med många olika grupper inom företaget. Din blivande arbetsgrupp består av 11 personer. Vi tar alla ett stort gemensamt ansvar för att leverera produkter med rätt kvalitet, i tid och till rätt kostnad.
Din ledare
I mitt ledarskap utgår jag från att mina medarbetare vill utvecklas, göra sitt bästa och bidra till gruppens kort- och långsiktiga mål. Vi är ett starkt team, som gemensamt löser de utmaningar vi möter.
Du själv
Du behöver ha en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har redan yrkeserfarenhet och har arbetat med inköpsfrågor tidigare. Extra meriterande är om du har erfarenhet från bil- eller produktionsindustri. Du är skicklig på att skapa och vidmakthålla goda kontakter med många olika funktioner inom organisationen. Du genomför dina projekt på tid och med hög kvalitet. Eftersom du kommer att ha många internationella kontakter, vill vi att du behärskar du engelska i tal och skrift. Du behärskar också svenska väl. Som person är du noggrann, målmedveten och tvekar inte att ta kontakt med andra. När det behövs kan du även hävda din åsikt, även om du möter motstånd.
För ytterligare information kontakta
Purchasing Manager, Astrid Lagerberg 08-553 533 70
Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Vår förhoppning är att du kan börja din anställning hos oss så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 14/9 men gallring och intervjuer kommer att ske löpande.