Inköpare till det väletablerade teknikbolaget HYDAC!

Inköpare till det väletablerade teknikbolaget HYDAC!

Arbetsbeskrivning

Är du driven, självgående och har ett stort intresse för operativt inköp med målet att i framtiden även ta delar av strategiskt inköp? Trivs du i dynamiska miljöer med högt i tak där du får ta ett stort ansvar över inköpsprocessen och kontakten med leverantörer? Då är den här rollen som inköpare hos HYDAC något för dig! Här får du möjligheten att arbeta i en bred och varierande roll med stora utvecklingsmöjligheter på sikt. Sök tjänsten redan idag - Urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Som inköpare på HYDAC arbetar du både självständigt och teambaserat i en miljö med både driv och energi. Avdelningen består av 20 kollegor varav 5 tillhör ditt team i Supply Chain. Du kommer ansvara operativt men även en del strategiskt för inköpsprocessen mot leverantörer och samarbeta nära med produktion, order, sälj och konstruktion. Ditt vardagliga arbete består främst av inköpsregistrering och hantering av leveransplaner, prishantering, prognoser, lagernivåer, lageromsättning och dokumentation. Du ska även känna dig bekväm med att arbeta strategiskt med leverantörer då det kan förekomma i arbetet.

HYDAC erbjuder en sund, säker, engagerande och attraktiv arbetsplats där medarbetare kan växa både personligt och professionellt. De erbjuder en marknadsmässig lön, kollektivavtal och ett brett utbud av förmåner, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. HYDAC har även ett stort fokus på hälsa och har årliga insatser för att sträva mot en bra hälsa på arbetsplatsen.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Övriga huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
- Bevaka och granska ordererkännanden från leverantörer.
- Bidra till lägre kapitalbindning och sänkta inköpskostnader.
- Delta i arbetet vid eventuell reklamationshantering mot leverantörer.
- Bevaka att leveranser sker i tid och säkerställa hemtagning i samarbete med konstruktion/produktion/logistik.
- Aktivt genomföra inköpsplanering och arbeta med beställningspunkter och orderstorlekar för att optimera lagernivåer.

VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant arbetslivserfarenhet inom operativt inköp i en liknande roll, gärna inom liknande bransch eller från tillverkande bolag.
- Har goda kunskaper inom Officepaketet, främst i Excel.
- Har B-körkort, då tjänsten kräver arbetsresor till exempelvis leverantörer.
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha vardaglig kontakt med internationella leverantörer.

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom inköp.
- Erfarenhet av arbete i SAP.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är självgående, driven, kommunikativ och har förmågan att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du ska trivas i en organisation där det är högt i tak och där man samarbetar nära med både kollegor och leverantörer. Du är positiv, nyfiken och har ett flexibelt förhållningssätt. Du har en analytisk ådra och en känsla för att kunna bryta ner större problem för att förstå både helhet och detaljer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
HYDAC är ett globalt familjeägt bolag som finns i 50 länder. HYDAC säljer komponenter, system och servicetjänster. De är experter inom hydraulik, system- och vätsketeknik samt inom kylning och elektrifiering och tillhandahåller lösningar inom industriella applikationer och mobila fordon. HYDAC Sverige har 82 anställda och växer stadigt. Huvudkontoret finns i Spånga och det finns filialer och kontor runt om i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2024
  • Ansök senast: 28 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024