Inköpare till DHL!

Inköpare till DHL!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en strategisk inköpare till DHL! Har du några års erfarenhet av att arbeta med inköp och är ju jakt efter ditt nästa uppdrag? Då kan det vara dig vi söker. Konsultuppdraget sträcker sig 6 månader med start så snart som möjligt. Placering är på DHLs kontor i Solna.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Tillhandahålla inköpsstöd för affärsinitiativ, tillhandahålla marknadsundersökningar och intelligens för att stödja affärsbeslut i investeringar och upprättande av lokala upphandlingskontrakt. Identifiering av strategiska inköpsmöjligheter och utveckling och förvaltning av strategiska leverantörer är en nyckel
• Integrera inköpstjänster på landsnivå för verksamheten i omfattning. Att uppnå största värdebidrag, realisering av fördelar och effektivitet från alla inköpsaktiviteter och säkerställa kundernas förtroende och nöjdhet genom att möta deras krav på kvalitet, pris och service
• Specialisera sig på strategiska inköp av varor och tjänster för att minska kostnaderna och säkerställa kvalitet och utbud efter behov av verksamheten eller funktionen i enlighet med DPDHL Sustainability Roadmap
• Tillämpa den senaste tekniken i inköpsaktiviteter; öppen för innovation baserad på aktiv marknadsinformation
• Samarbeta aktivt med inköpsfunktion för att säkerställa kunskaps- och informationsdelning mellan intressenter, leverantörer och inköp


Vem är du?
Vi ser att du som söker uppdraget är/har:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Minst 2 års erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av strategiskt inköp
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmåga. Du är kvalitetsmedveten, ansvarsfull, noggrann.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024