OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 300 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Division Ground Support Services i Östersund arbetar huvudsakligen med försvarsanknutna materielsystem, och bland våra teknikområden kan nämnas specialfordon, strömförsörjning, markutrustningar för flygplan, CBRN och utrustningar för militära camper. Du kommer att ingå i en division med inköpsverksamhet i Arboga, Linköping och Östersund. Din arbetsplats finns i Östersund och tjänsteresor förekommer. Din roll Du kommer att arbeta med [inköpsarbete av både varor och tjänster inom våra olika teknikområden. Arbetet sker i dialog med vår marknadsavdelning, våra försäljare, genom deltagande i olika projekt etc. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att analysera leverantörsmarknad, utarbeta anbudsförfrågningar, utvärdera offerter, förhandlingar med leverantörer, teckna och förvalta avtal samt allmänna inköpsadministrativa uppgifter. Arbetet sker ofta i samarbete med andra enheter inom Saab. Dina kvalifikationer Du har erfarenhet av självständigt inköpsarbete, gärna kombinerad med formell utbildning inom inköpsområdet. Vår stora verksamhetsbredd gör att du måste ha en bred inköpskompetens. Det är önskvärt om du har någon form av teknisk bakgrund då våra interna kontaktytor består av tekniker och inköpsbehoven utvecklas i dialogen med dessa. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift. Behärskar du fler språk så är det ett plus. Du har förmåga att arbeta i både individuellt och i grupp då många uppdrag bedrivs i projektform. -
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595