Inköpare till en kund inom fordonsbranschen!

Arbetsbeskrivning

Som inköpare hos våran kund inom fordonsbranschen får du möjligheten att arbeta på ett stort globalt bolag med allt från inköpsstrategier till avtalsfrågor. Har du tidigare erfarenhet som matchar dessa arbetsuppgifter då är du välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
För att bli framgångsrik i rollen bygger du partnerskap och samarbetar med andra för att nå gemensamma mål. Du får andras förtroende och förtroende genom ärlighet, integritet och autenticitet. Du uppnår konsekvent resultat, även under tuffa omständigheter och söker aktivt nya sätt att växa och utmanas genom att använda både formella och informella utvecklingskanaler.

Du erbjuds

- Ett längre konsultuppdrag med chans till förlängning

- Ett uppdrag på ett stort globalt bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leverera och implementera våra inköpsstrategier för att möta företagets behov av framtida teknologier och koncept
* Äga och hantera din leveransbas, se till att vi har ekonomiskt sunda och kompetenta leverantörer med ett optimalt fotavtryck som stödjer hållbarhet
* Planera och genomföra leverantörsval i enlighet med överenskomna strategier och i nära samarbete med kategoriteam och intressenter
* Se till att kontrakt är korrekta, ifyllda och lagrade i rätt tid
* Säkerställa att alla inköpsleveranser uppfylls för varje avdelning
* Samarbeta inom kategoriteamet och med alla intressenter för att säkra leverantörskapacitet, kapacitet, kvalitet och snabba leveranser
* Driva leverantörer och interna intressenter att optimera driften av verksamheten genom att identifiera och implementera kommersiella, tekniska och kostnadsbesparingsmöjligheter i leveranskedjan.
* Söka proaktivt sätt att optimera affärsförsörjningsbasen samtidigt som man utvärderar och hanterar risker


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen i företagsekonomi, industriell teknik eller motsvarande
- Har minst 3 års erfarenhet från en relevant inköpsroll och ovan listade inköpsaktiviteter
- Har erfarenhet från leverantörshantering och har drivit faktabaserade förhandlingar/diskussioner
- Njuter av samarbete i team samt att självständigt driva arbete till slut
- Har förmåga att strukturera ditt arbete, hantera komplexa projekt och många gränssnitt
- Har förtroende att agera i en internationell miljö och påverka intressenter
- Är flytande i engelska och svenska då båda språken används dagligen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Strukturerad
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 26 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024