OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en konsult för ett heltidsuppdrag som inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till Kundens utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att driva upphandling av entreprenadprojekt. Konsulten kommer att vara en del av vårt inköpsteam och tillhöra den inköpsenhet som ansvarar för upphandling större entreprenadprojekt.
Rollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare. Som inköpare driver du upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över vilket inkluderar framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, förhandling och utvärdering samt tilldelning och arkivering. Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor. Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig. Upphandlingarna genomförs enligt LUF.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
- Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg-, verkstads-, elkraft-, energiindustri eller liknande.
- Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare.
- Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare (ABT, AB04).
- Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av elkraft-/energibranschen
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström