OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och data/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker[en inköpare till ett teknikföretag i Märsta. Företaget är en global utvecklare av kontrollsystem för industriella fordon. Din roll [ Som inköpare har du[för respektive sortiment det yttersta ansvaret för pris, kvalitet och leveranser.[Din roll blir att leda, planera, organisera och samordna arbetet inom inköp. Du kommer att mäta, följa upp och kontrollera verksamheten. I din roll[kommer du att samverka med den globala inköpsgruppen och sätta upp mål samt budget för verksamheten och dess funktioner i samarbete med övriga ledningen. Du kommer att ansvara för pris, betalnings- och leveransvillkor samt kontrakt och avtalskrivning. Vidare kommer du att förhandla gällande pris och andra kommersiella villkor. Din roll blir även att aktivt jobba med kostnadsrationaliseringar på befintliga artiklar och att utföra leverantörsbedömningar samt att medverka vid godkännande av leverantörer. Du kommer att upprätthålla leverantörsregister och utföra leverantörsvärderingar enligt kvalitetsrutinerna. Vidare kommer du att arbeta för upprätthållande, utveckling och förbättring av rutinerna i kvalitetshandboken. Du[medverkar i drivandet av leverantörsutveckling gällande: logistik (leveransplaner mm), kvalitet och relationer. Du kommer att[avrapportera till[ekonomichef samt ledningsgrupp. Ansvarsområden * [vidareutveckla underleverantörer med avseende på kvalitet, leveransprecision och prisnivåer * [ansvara för upphandling av komponenter till nya produkter * [deltaga i produktutvecklingsprojekt (leverantörer, tillverkningsmetoder, anbud) * [ansvara för kvalitetsnivå på inköpt material * [ansvara för resursbehov, administration, rutiner och styrning av inköp * [ansvara för fraktavtal och dess prissättning * [vara aktiv inom produktvård med bland annat avveckling av utgående produkter [[[ Din profil[ Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Som person tror vi att du har en förmåga att stimulera, motivera och kommunicera med de andra medarbetarna. Vidare tror vi att du kommer att agera inom ditt ansvarsområde med mycket egna initiativ. Söker du en ny utmaning och gillar att arbeta i ett roligt team, då kan du vara den vi söker![[ [
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719