OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som inköpare kommer du få möjligheten att arbeta på ett globalt producerande bolag, som just nu genomgår en resa mot automatisering och grönare produktion. Du kommer ingå i ett team där samarbete och personlig utveckling är A och O. Vi ser att du vill göra skillnad och ser fram emot att vara med på resan tillsammans med likasinnade kollegor och partners.
OM TJÄNSTEN
Som inköpare kommer du ingå i det globala Electric Distribution System (EDS) teamet. Där uppdraget är att utveckla och upprätthålla en leverantörsbas i världsklass. Att säkerställa tillgången på material och tjänster-till rätt kostnad, kvalitet och teknik, som är avgörande för bolagets framtid.
Du kommer att samarbeta med kollegor i Göteborg, Charleston, Shanghai och Prag. Likaså är samarbetet med personer utanför bolaget viktiga för att skapa en överlägsen upplevelse för bolagets kunder.
Du erbjuds
* En resande tjänst, mest inom Europa men det förekommer även resor utanför Europa
* En tjänst på ett stort producerande globalt bolag
* En konsultroll med en dedikerad konsultchef
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för att definiera och implementera affärsplan för produkterna
* Bygga och uppdatera strategier för produkterna genom att vara involverad i diskussioner med intressenter
* Driva utvecklingen av produkterna för att följa det strategiska målet
* Leda inköps-projekt i samarbete med tvärfunktionella team
* Hantera och utveckla leverantörsbasen
VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på Engelska, då detta är internspråket på bolaget
- Har en utbildning inom Företagsekonomi eller ingenjörsexamen/teknisk examen
- Har tidigare erfarenhet att arbeta med liknande arbetsuppgifter
Det är meriterande om du
- Talar och skriver obehindrat på Svenska
- Har tidigare erfarenhet utav Inköp i ett producerande bolag
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Samarbetsvillig
* Självgående
* Kommunikativ
Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper, det är viktigt att du är villig att lära dig något nytt och tycker om att ha roligt på jobbet.
Välkommen med din ansökan!
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
I samband med anställning kommer drogtest att genomföras och slumpmässiga drogtest under anställningen kan förekomma.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231