OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk Service är vår nya underhållsorganisation inom Sandvik Materials Technology i Sandviken och den består av tre områden; Underhåll, Anläggningsteknik och Facility Management (FM). Teknisk Service kommer totalt att bestå av ca 600 medarbetare som alla arbetar mot målet att förbättra våra anläggningars prestanda och minska de totala underhållskostnaderna, alltid med säkerheten främst. Gott ledarskap, initiativ, innovation och ständiga förbättringar är en del av vår vardag, och vår framtida utmaning är att erbjuda teknisk expertis och service i linje med denna utveckling. Facility Management har som uppdrag att ansvara för Site Sandvikens drift och utveckling av tjänster inom Facilites Management, dvs. verksamhets- och fastighetsstödjande tjänster såsom fastighetsunderhåll, räddningstjänst och bevakning, energi- och mediaförsörjningsbevakning m.m. Vi söker nu en resultatfokuserad inköpare som drivs av att göra framgångsrika affärer i ett globalt företag - hos oss får du möjlighet att delta i spännande projekt inom ett brett spektra av inköp.
Arbetsuppgifter
Som inköpare på FM ansvarar du för verksamhetens inköpsbehov och säkerställer att Sandvik nyttjar leverantörsmarknaden optimalt. Du ser till att våra avtal följs och stödjer organisationen i alla inköpsfrågor. I rollen är du delaktig i hela upphandlingsprocessen gällande förberedelse, anbud, leverantörsbedömningar, val av leverantör, förhandlingar och hantering av kontrakt. Du håller en god kommunikation mellan FM:s organisation, projektmedlemmar, leverantörer och andra intressenter. Vidare arbetar du även med processförbättringar samt deltar i olika projekt.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad civilingenjör eller civilekonom, eller innehar motsvarande utbildning. Du har minst fem års inköpserfarenhet från bygg, entreprenad, konstruktion eller underhåll. Erfarenhet från en större koncern samt ett starkt affärsfokus och en god förståelse för verksamhetskritiska produkter och tjänster är viktigt för rollen. CISilf-certifiering, erfarenhet av att köpa entreprenadtjänster samt kunskap om de regler som gäller för AB04, ABT06 och ABK09 är meriterande. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är en skicklig förhandlare som är väl förtrogen med juridisk avtalshantering. Du är resultatorienterad, har ett starkt omvärldsintresse och identifierar affärsmöjligheter. Egenskaper som flexibel, initiativtagande samt kommunikativ beskriver dig som person, och vi ser även att du är analytisk och noggrann med en god samarbetsförmåga och utmärkt service i fokus.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Glenn Johansson, rekryterande chef, 026-26 30 34
Fackliga kontaktpersoner
Mikael Larsson, Unionen, 026-26 31 66
Magnus Isomäki-Krondahl, Akademikerföreningen, 026-26 90 73
Välkommen med din ansökan senast 2016-05-03. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 344314.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747