OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetar du med operativt inköp och vill ta dig an en spännande mix av allt från säkerhets- och fastighetsrelaterade tjänster till tryckpressar? Då kan det här vara ett arbete för dig.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att genomföra avrop och förnyad konkurrensutsättning från ramavtal inom entreprenader, varor och tjänster enligt Lag om offentlig upphandling (LOU) till hela serviceavdelningen, men i huvudsak till fastighetsenheten. Fastighetsenheten köper främst konsulttjänster inom teknik och arkitektur, byggentreprenader samt tjänster för drift och underhåll. Du kommer att ansvara för att genomföra direktupphandlingar i de fall ramavtal inte finns. Du kommer att vara behjälplig vid annonserade upphandlingar inom bl.a. konsultuppdrag och entreprenader inom fastighetsområdet samt bevaknings- och säkerhetsrelaterade varor och tjänster som drivs av Riksdagsförvaltningens upphandlingsfunktion och samordna serviceavdelningens arbete vid dessa. Du kommer vidare att hantera och administrera serviceavdelningens avtal. Du förväntas även bidra till utvecklingen av serviceavdelningens arbetssätt och rutiner. Även stöd och samordning med övriga verksamheter ingår. Du kommer också att vara behjälplig med administrativt stöd inom fastighetsenheten vid t.ex. utlämningsärenden.
Dina kvalifikationer
Som inköpare ska du ha
• god kompetens inom LOU
• erfarenhet av inköp av entreprenader och konsulttjänster inom byggbranschen enligt Allmänna bestämmelser (AB/ABT/ABK/AFF) och kännedom om AMA-system
• gymnasieutbildning, KY-/YH-utbildning i offentlig upphandling eller motsvarande som är relevant för anställningen
• praktisk erfarenhet av att ha genomfört avrop från ramavtal
• en god administrativ förmåga.Eftersom arbetet är serviceinriktat krävs att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessutom är du analytisk och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan jobba med flera olika uppgifter parallellt.
• Det är meriterande om du har erfarenhet från säkerhetsskyddade upphandlingar samt praktisk erfarenhet från arbete med olika administrativa it-system som t. ex. Faciliate och TendSign.
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Du måste vara svensk medborgare eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Vi erbjuder dig
Riksdagsförvaltningen äger och förvaltar riksdagens hus som alla är kulturhistoriskt värdefulla och omfattar ca 140 000 kvm lokalyta. Fastighetsenheten, som är en del i serviceavdelningen, har ca 35 medarbetare som ansvarar för drift och underhåll, ombyggnationer, lokalplanering, projektledning samt konst, möbler och inredning.
Komplexiteten i uppdraget innebär att det är en spännande och intressant arbetsplats med många olika kompetenser och engagerade medarbetare.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Kontakta oss
• Maria Ellbrant, chef sektion projekt, 08-768 51 91
• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86